دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۴

بهارانه سینماگران همزمان با آغاز سال جدید؛

تبریک پیشکسوتان سینما به مردم ایران/ از آرزوی برطرف شدن مشکلات شدید اقتصادی تا برقراری امنیت و صلح در جهان

اسدزاده-انتظامی-کشاورز-قاسمی-بابک-برومند-عبیسی-تقی پور

سینماپرس: هنرمندان برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۶ از آرزوهای خود گفته و به مردم ایران زمین پیام تبریک فرستادند.

پیشکسوتان سرمایه های هنر کشور هستند و همواره باید در پاسداشت مقام و جایگاه آن ها تلاش کرد. همزمان با فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۶، هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ما پیام های تبریک و آرزوهای خود را به مردم ایران ابراز داشتند. امید است که سینمای ایران سال های سال شاهد حضور ارزشمند این هنرمندان فرهیخته باشد.

لازم به ذکر است اساتیدی همچون: داریوش اسدزاده، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، ثریا قاسمی، رضا بابک، احترام برومند، آفرین عبیسی و آتش تقی پور در آستانه سال نو پیام تبریک خود را در اختیار خبرنگار سینماپرس گذاشتند و متأسفانه به رغم تلاش های مکرر خبرنگار سینماپرس برخی دیگر از هنرمندان پیشکسوت موفق به ارائه پیام نشدند.

********

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور همزمان با نوروز باستانی به سینماپرس گفت: نوروز یکی از اعیاد باستانی ما است که باید همواره از آن حفظ و حراست کنیم؛ نوروز سراسر قشنگی و زیبایی است و بهترین هدیه خداوند به مردم ما این است که این عید فرخنده توأمان با بهار است و از منظر عید ما با عید تمامی مردم جهان متفاوت است.

وی ادامه داد: بهار از لابلای کوه ها و دشت و دمن ها می گذرد و به وطن ما می رسد، نسیم بهاری خبر از تازگی و طراوت می آورد و غنچه های نوشکفته رنگارنگ یواش یواش در کنار هم صف می کشند و این نزول اجلال عید نوروز است؛ عید نوروز عید نیاکان ما است که ما سال های سال به آن مفتخریم؛ من این عید بزرگ را به همه هم میهنانم در سراسر گیتی تبریک و شادباش عرض می کنم.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: آرزومندم در سال جدید در وهله اول سلامتی برای همه مردم وجود داشته باشد و مشکلات اقتصادی که دمار از روزگار بسیاری از مردم درآورده به طور کل از بین برود و ما بتوانیم شاهد آرامش در دنیای متشنج امروزه باشیم و همواره کشور بزرگ مان از بلایا مصون باشد.

گفتنی است؛ این بازیگر پیشکسوت سال ۱۳۰۲ در کرمانشاه دیده به جهان گشود؛ وی از حدود ۲۰ سالگی اقدام به ورود به عرصه بازیگری نمود و تأثیر گذارترین اثر نمایشی وی را می‌توان مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» و همچنین «سمندون» دانست. وی در حال حاضر مشغول بازی در پروژه‌های سینمایی متعدد و نگارش کتاب تهران قدیم به روایتی نو که از زبان هیچ‌یک از نویسندگان به تحریر در نیامده است و همچنین نگارش تاریخ سینما را در دست دارد.

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: ضمن عرض تبریک نوروز باستانی به تمامی هم میهنان عزیزم، امیدوارم که همگی آن ها به هر آرزویی که دارند دست پیدا کنند. امیدوارم در سال ۹۶ هیچ دلی شکسته نباشد و همه مردم در صلح و آرامش روزگار را به نیکی بگذرانند.

وی ادامه داد: امیدوارم سینما، تئاتر و فرهنگ و هنر کشور روز به روز پیشرفت داشته باشد و همه هنرمندان و فعالان این عرصه در شرایط نیک روزگار بگذرانند.

گفتنی است؛ عزت ‌الله انتظامی زاده ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در تهران و بازیگر پر سابقهٔ تئاتر و سینمای ایران است. داریوش مهرجویی کارگردان «گاو» استعداد انتظامی را کشف کرد و پروراند. بازی‌های او در دیگر آثار مهرجویی همچون «آقای هالو»، «دایره مینا»، «پستچی»، «اجاره نشین‌ها»، «هامون» و «بانو» باعث بروز توانایی‌های بسیار او شد. استاد عزت الله انتظامی علاوه بر بازی در آثار مهرجویی تجربه حضور در برترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و کار کردن با فیلمسازان بزرگی همچون: مسعود کیمیایی، زنده یاد علی حاتمی و... رادارد. وی همچنین پدر مجید انتظامی آهنگساز و نوازنده معروف است.

محمدعلی کشاورز بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آغاز نوروز ۱۳۹۶ در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: عید باستانی نوروز نشانه ای کامل از ایرانیت ما است؛ من این عید باستانی و بزرگ و یادگار نیاکان مان که نشانگر تاریخ، تمدن و اصالت مان است را بر تک تک مردم سرزمین عزیزم ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزو دارم که همه هم میهنان مان در سال جدید صحیح و سالم باشند.

«پدر سالار» ادامه داد: ما باید به تاریخ کهن کشورمان افتخار کنیم و درصدد آن باشیم که با کوشش و تلاش فراوان کاری کنیم که به آن درجه از فضل برسیم که در تاریخ همچنان بتواند به ایران و ایرانی افتخار کند.

گفتنی است؛ محمدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ اصفهان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است و تاکنون در سریال های مطرحی همچون: «دایی جان ناپلئون»، «آتش بدون دود»، «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و ... به نقش آفرینی پرداخته است. این بازیگر برجسته تاکنون در ده ها فیلم سینمایی برجسته نیز حضوری چشمگیر داشته است.

ثریا قاسمی دیگر بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر نیز گفت: امیدوارم تمامی مردم هرجا هستند سالم و خوش باشند و انبوه مشکلات و گرفتاری ها که امروزه در خانواده ها زیاد دیده می شود رفع شده و همه بتوانند با آرامش زندگی کنند. من با داشتن بهترین آرزوها برای مردم شریف، نجیب و مهربان ایران سال نو را خدمت یکایک آن ها تبریک عرض می کنم.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: من متأسفم از اینکه می بینم به دلیل برخوردهای سلیقه ای مدیران هنرمندان توانا خانه نشین شده اند و یا در ایام عید به دلیل نداشتن پول شرمنده خانواده هایشان شده اند و آرزومندم که در سال جدید دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

گفتنی است؛ ثریا قاسمی زاده سال ۱۳۱۹ است. او فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلویزیون است. قاسمی با بازی در فیلم سینمایی «آرامش در حضور دیگران» به کارگردانی ناصر تقوایی به سینمای ایران راه یافت و تاکنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادران دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر از افتخارات این بازیگر سینماست.

رضا بابک نیز همزمان با سال نو با رویکردی متفاوت گفت: این روزها در زندگی های شهری و ماشینی آنقدر مشکلات و دغدغه ها و گرفتاری ها زیاد شده که دیگر جای تبریکی برای نوروز و عید باقی نمی ماند اما با این حال من برای همه مردم شریف ایران آرزوی شادمانی و بهتر زیستن را دارم.

گفتنی است؛ رضا بابک متولد سال ۱۳۲۴ تهران است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است. رضا بابک فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با تأسیس اولین گروه هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایش پرداخت. او تئاتر حرفه‌ای را از دهه ۵۰ آغاز نمود و حضور در سینما را با فیلم سینمایی «چریکه تارا» به کارگردانی بهرام بیضایی در سال ۱۳۵۶ تجربه کرد. او همچنین قبل و بعد از انقلاب به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر در تلویزیون فعالیت کرد. از جمله کارهای او به عنوان نویسنده، «آقای شانس» در سال ۱۳۷۳ است. سریال تلویزیونی «آرایشگاه زیبا» از سریال های معروف این بازیگر می باشد.

احترام برومند مجری تلویزیون و بازیگر و همسر زنده یاد داود رشیدی نیز در آستانه سال نو با بیان اینکه بزرگترین آرزو برای همه داشتن دل شاد و تنی سالم است اظهار داشت: امیدوارم همه مردم شریف کشورمان همیشه و در همه روزهای سال دلی شاد داشته باشند و به خصوص با آغاز بهار و زندگی دوباره طبیعت و شکفتن گل ها که همزمان با عید باستانی نوروز، یکی از بهترین اعیاد برای همه ما است، زندگی توأم با عشق و مهر و عاطفه ای را آغاز کنند و هرگز غم و اندوه به دل های شان راه نیابد.

گفتنی است؛ احترام برومند سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد؛ او همسر زنده یاد داود رشیدی، مادر لیلی رشیدی و خواهر مرضیه و راضیه برومند است. احترام برومند مجری برنامهٔ کودک تلویزیون ایران پیش از پیروزی انقلاب بود. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال یعنی تا سال ۱۳۵۸ به این فعالیت ادامه داد. پس از انقلاب چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر کرد و همچنین در فیلم هایی نظیر «فروشنده»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «قشنگ و فرنگ» و... نقش آفرینی داشت.

آفرین عبیسی دیگر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در آستانه سال نو گفت: عید سعید نوروز را خدمت یکایک هم میهنانم در سراسر دنیا تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم که همه آن ها همواره دل های شان خوش و تن های شان سالم باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم ما شاهد رونق دوباره و رشد و اعتلای آثار هنری در کشورمان باشیم اظهار داشت: امیدوارم یکایک هنرمندان و اهالی سینما نیز دل شان خوش و تن شان سالم باشد.

گفتنی است؛ آفرین عبیسی سال ۱۳۳۰ در لاهیجان به دنیا آمد؛ «تنهایی لیلا»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «عصر روز دهم»، «تقاطع»، «بید مجنون»، «رستگاری در هشت و بسیت دقیقه»، «مهمان مامان»، «ملاقات با طوطی» و... از جمله آثار این هنرمند است.

آتش تقی پور بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور با آرزوی سالی خوب برای همه مردم ایران زمین گفت: امیدوارم در سال جدید جیب همه مردم پر از پول باشد و ما دیگر شاهد آن نباشیم که مردی خجالت زده زن و بچه اش باشد و نتواند حداقل های زندگی را برای رفاه و آسایش آن ها فراهم کند. همچنین امیدوارم که در سال جدید صلح و آرامش سراسر دنیا و به ویژه کشور ما را فرا بگیرد و جنگ و بدبختی و آوارگی دیگر جایی در واژگان اخبار روزانه نداشته باشد.

گفتنی است؛ آتش تقی پور زاده ۱۵ فروردین ۱۳۲۴ در خوی است. او دیپلم ادبی اش را در ارومیه گرفت و در سال ۱۳۴۵ وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد. در سال ۱۳۴۹ در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی فارغ‌التحصیل شد و به عنوان بازیگر با کارگاه نمایش در چندین اجرا همکاری کرد. اولین کار حرفه‌ای او بازی در نمایش «حکومت زمانخان» به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال ۱۳۴۶–۱۳۴۵ در تالار سنگلج به اجرا درآمد. «ترومای سرخ»، «شب واقعه»، «زیر درخت هلو»، «تارزن و تارزان» و... از جمله آثار وی در سینما است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.