دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

در نشستی با حضور مدیر شبکه مستند

جزییات نخستین جشنواره تلویزیونی مستند تشریح شد/ ۲۰۰ میلیون تومان جایزه برای روایت حقیقت

سلیم غفوری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: جزییات نخستین جشنواره تلویزیونی مستند که در بهار سال ۹۶ برگزار می شود، توسط مدیر شبکه مستند و دبیر این جشنواره تشریح شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری نخستین جشنواره تلویزیونی مستند به همت شبکه مستند و با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و مهدی میرتیموری دبیر جشنواره امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه برگزار شد.

مدیر شبکه مستند در ابتدای این نشست درباره هدف برگزاری جشنواره عنوان کرد: شناسایی و حمایت از مستندسازان جوان، مستعد و متعهد، تولید آثار مستند بر مبنای تحولات داخلی و خارجی، تقویت جریان فیلم مستند و همچنین ارتقای کیفی آثار از جمله اهداف ما برای این جشنواره است. تعامل بیشتر با مخاطبان شبکه مستند نیز هدف دیگری است که دنبال می کنیم.

وی با اشاره به زمان بندی اولین جشنواره تلویزیونی مستند یادآور شد: این جشنواره سالیانه در چهار فصل برگزار می شود که بعد از فراخوان و انتخاب آثار توسط هیات انتخاب، این آثار در قالب یک برنامه تلویزیونی در طول فصل نمایش داده شده و در پایان هر فصل از برگزیدگان جشنواره در همان برنامه قدردانی می شود.

غفوری اضافه کرد: شروع جشنواره ۲۰ فروردین ماه سال ۹۶ و ۳۱ خردادماه اختتامیه فصل اول جشنواره خواهد بود. داوری ها در این جشنواره در ۲ بخش توسط کارشناسان و هیات داوری و همچنین توسط مردم انجام می شود که داوری بخش مردمی از طریق سایت جشنواره، سامانه پیامکی جشنواره و کانال های اطلاع رسانی انجام می گیرد.

مدیر شبکه مستند درباره موضوعات این جشنواره نیز اظهار کرد: موضوعات جشنواره آزاد است و فیلم هایی با موضوعات مختلف می توانند به جشنواره ارائه شوند. ساختار مستند، شیوه روایت، تدوین، تصویر و متن خوب در هر شاخه ای از جمله محیط زیست موضوعات سیاسی، اجتماعی و ... مورد داوری قرار می گیرد. در واقع آثار بیشتر به لحاظ تکنیکی مورد توجه است اما ممکن است بعد از فصل اول جشنواره به سمت موضوعی شدن نیز برود.

وی در تشریح این جشنواره تلویزیونی که روند آن در همین قالب تلویزیونی انجام خواهد شد، تصریح کرد: این جشنواره اساسا یک جشنواره تلویزیونی است و تمام رویدادهای آن در قاب تلویزیون رخ خواهد داد. همچنین حضور برگزیدگان، ارائه آثار و اختتامیه نیز در قالب برنامه تلویزیونی، تولید و پخش می شود و به همین دلیل نام آن را اولین جشنواره تلویزیونی گذاشته ایم.

غفوری افزود: ما این جشنواره را فصلی کرده ایم زیرا تعداد آثار ارسالی و موضوعات ارائه شده زیاد است و ما می خواهیم در پایان هر فصل بتوانیم جشنواره را برگزار کنیم.

مدیر شبکه مستند درباره آرای مردمی نسبت به آثار جشنواره یادآور شد: آثار جشنواره در ساعات اعلام شده در شبکه به نمایش در می آید تا مردم بتوانند از روش های گفته شده به آثار رای دهند.

در این نشست مهدی میرتیموری، درباره زمان بندی جشنواره توضیح داد: فراخوان این جشنواره چند هفته است که آغاز شده، آخرین مهلت ثبت نام برای جشنواره ۱۰ فروردین ماه، آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ فروردین ۹۶ است.  اختتامیه جشنواره نیز که فصل اول آن خواهد بود در خرداد ۹۶ در قالب یک برنامه تلویزیونی ارائه می شود.

وی گفت: این جشنواره در بخش های مختلف مستند کوتاه، مستند نیمه بلند و مستند بلند برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.