جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲

انتظارات سینماگران از رئیس جدید سازمان سینمایی/۲

لشگری قوچانی: توجه به شورای صنفی نمایش و بازرگانی سینما باید در اولویت حیدریان باشد/ ایوبی سینمای کشور را به اضمحلال کشاند

منصور لشکری قوچانی

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در پی برکناری حجت الله ایوبی و انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان ریاست جدید سازمان سینمایی گفت: توجه به مسائل متعدد شورای صنفی نمایش و بازرگانی سینما باید در اولویت حیدریان باشد چرا که سینمای کشور این روزها از این ۲ مسأله به شدت در رنج است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آقای حیدریان در اولین قدم باید مسأله شورای صنفی نمایش را حل کند؛ متأسفانه افرادی در شورای صنفی نمایش حضور دارند که هیچ تخصصی در مسأله اکران آثار سینمایی ندارند و همین امر باعث می شود تا انتخاب های نادرستی برای اکران صورت گیرد و در حق بسیاری از فیلم ها و تهیه کنندگان سینما اجحاف شود.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش طی روزهای آینده برنامه یک سال نمایش سینمای ایران را می بندد و با توجه به سابقه آقای حیدریان در معاونت سینمایی توقع مان این است که ایشان بر اساس نیازهای امروز سینمای کشور کاری کنند تا عدالت پس از مدت ها در مسأله اکران جاری شود. ایشان باید از نظرات کارشناسان و صاحب نظران سینما برای اکران آثار سینمایی استفاده کنند و با برنامه ریزی جامع و مدون برای آینده کاری کنند تا مشکلات متعدد اکران از میان برداشته شود و همه بتوانند در یک شرایط مساوی و برابر فیلم های شان را به اکران برسانند.

لشگری قوچانی سپس با تأکید بر اینکه انتخاب فیلم های اکران نوروزی توسط مسئولان شورای صنفی نمایش نمود کاملی از بی تخصصی شان است اظهار داشت: ترکیب فیلم های سینمایی نوروز ۹۶ آنقدر عجیب و غلط است که خود به خود فاقد تخصص بودن افراد شورای صنفی نمایش را برای همه روشن می کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بی نام» خاطرنشان کرد: مورد دومی که رئیس جدید سازمان سینمایی باید به آن توجه کند مسأله اقتصاد و بازرگانی سینمای کشور است؛ ایشان باید آگاه باشند که اگر منابع درآمدی سینما زیاد شود بخش عمده ای از مشکلات سینمای کشور اعم از مسائل زیرساختی و... را می توان برطرف کرد.

این تهیه کننده در پایان این گفتگو تأکید کرد: عدم تخصص و مدیریت ایوبی سینمای کشور را به اضمحلال برد و سینمای کشور در این سال ها ضربات جبران ناپذیری را متحمل شد که باید هرچه سریعتر برای جبران این اقدامات نادرست دست به کار شد و با به کارگیری نیروهای متخصص، متعهد و مجرب و ایجاد اتحاد و همدلی میان سینماگران مشکلات سینمای کشور را حل نمود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.