سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

مذاکره کارگردان ایرانی با آذربایجان برای ساخت یک فیلم

حسین شهابی در نشست خبری فیلم سینمایی آزادی به قید شرط

مهر: حسین شهابی از تدوین مجدد فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» و کم کردن ۱۵ دقیقه از زمان آن گفت.

حسین شهابی کارگردان سینما درباره زمان اکران فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» گفت: این فیلم به نسبت آن نسخه ای که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد تغییراتی کرده و در حال حاضر ۱۵ دقیقه از آن کم شده است، زیرا در زمان جشنواره این اثر به صورت کامل تدوین نشده بود، ضمن اینکه به دلیل طولانی شدن زمان فیلمبرداری «آزاد به قید» فرصت کافی برای تدوین کامل آن وجود نداشت به همین ترتیب ما تصمیم گرفتیم دست به تدوین مجدد این اثر بزنیم.


وی افزود: ما در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر نظرات مختلف را جویا شدیم و این امر به تدوین مجدد این اثر کمک کرد بر همین اساس در حال حاضر برخی از سکانس ها حذف شده و بسیاری از آنها سر و شکل جدید به خود گرفته است.

شهابی که خود تهیه کنندگی و نویسندگی «آزاد به قید» را به عهده دارد، درباره زمان اکران این اثر عنوان کرد: هر تهیه کننده ای دوست دارد فیلمش در اولین فرصت اکران شود و به همین سبب من هم علاقه مندم هرچه زودتر این اثر به نمایش عمومی دربیاید، با این وجود به نظرم تابستان فصل مناسبی برای اکران آن باشد. این را هم باید بگویم که در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر ما این «آزاد به قید» را چندین بار با مردم تماشا کردیم و متوجه شدیم که ارتباط خوبی با مردم برقرار می کند.

این کارگردان بیان کرد: هرچند بسیاری از صاحبان فیلم برای نمایش آثارشان در عید نوروز تمایل دارند اما به نظرم نوروز زمان خوبی برای نمایش «آزاد به قید» نیست و فکر می کنم بهتر است در خرداد یا تیر ماه به نمایش در بیاید.

شهابی با اشاره به فعالیت های جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه ای هستم که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده ام اما محتوای این اثر درباره شبکه های اجتماعی است و تاکنون ۲۵ درصد از نگارش آن به پایان رسیده است.

وی در پایان درباره فیلم سینمایی «مترجم» گفت: قرار بود این اثر را به صورت مشترک با کشور انگلیس بسازم که ساخت ان متوقف شد  اما در حال حاضر مشغول رایزنی با کشور آذربایجان برای ساخت یک اثر درباره مهاجرت هستم که البته هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده ام. کلیاتی از این طرح تصویب شده اما قرار است در ایام نوروز برای برنامه ریزی و براورد بودجه به آذربایجان بروم از همین رو در صورت توافق این فیلم را می سازیم و در غیر این صورت مشغول نگارش همان فیلمنامه می شوم تا سال آینده بتوانم بسازم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.