چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

واکنش سید ضیا هاشمی به انتخاب رئیس جدید سازمان سینمایی

سیدضیاء هاشمی در ضیافت افطاری جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران

فارس: رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با اشاره به تخصص و حسن خلق محمدمهدی حیدریان گفت: از آقای حیدریان توقع می‌رود جلوی رفتارهای فراقانونی را بگیرد.

سید ضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره تغییرات اخیر سازمان سینمایی و حضور محمد مهدی حیدریان در سمت ریاست سازمان سینمایی گفت: ابتدا این نکته باید متذکر شوم  در این ماه‌ پایانی سال که هیچ امکانات مالی در سازمان سینمایی وجود ندارد و مطالبات اهالی سینما بیش از گذشته است آقای حیدریان ایثار و از خودگذشتگی بزرگی برای سینما و اهالی آن کردند و در روزهای پایان سال و پایان دولت یازدهم  این مسئولیت را پذیرفتند و قطعاً حمایت اهالی سینما را خواهند داشت.

وی ادامه داد: حیدریان کاردان‌ترین افراد سینمای ایران است او به همه مسایل سینما و تولید آشنایی کامل دارد و در دو عرصه قدرتمند سینما و سیما همیشه مسئولیت‌های بزرگی را برعهده داشتند. حوزه سینما بسیار تخصصی است، ارتباط با هنرمندان و مسئولین در این حوزه بسیار مهم است که ایشان تک تک افراد سینما را به خوبی می‌شناسد. آقای حیدریان می‌تواند در سینما بسیار موثر باشد. شناخت افراد سینما در شرایط بی‌پولی اخیر دولت بسیار مهم است  و ایشان به خوبی می‌تواند در حوزه تولید و زیرساخت تاثیرگذار بوده و  سامان دهی کند.

هاشمی درباره کاستی‌های سازمان سینمایی گفت: متاسفانه با حضور برخی از مدیران کارنابلد در این حوزه  فشارهای بیرونی از جمله جریانات سیاسی  وارد سینما کردند و این بی‌تدبیری تاثیر مستقیم بر روند تولید در سینما گذاشت. این فشارها را  توسط یکی از معاونین وزارت ارشاد اعمال می‌شد و از آقای حیدریان توقع می‌رود  جلوی این نوع رفتارهای فراقانونی را بگیرد. 

وی ادامه داد: من به شخصه معتقدم حضور آقای حیدریان در ریاست سازمان سینمایی تاثیر بسزایی در روند تولید خواهد گذاشت. ایشان با اخلاق خوب  می‌توانند اثرگذار باشند و اهالی سینما از حضور ایشان بسیار خوشحال هستند حضور ایشان را در آستانه بهار به فال نیک می‌گیرم. البته از نوع رفتار جمهوری اسلامی با مدیرانش گله‌مند و دلخور هستم، از نوع رفتن آقای ایوبی خیلی خشنود نیستم . متاسفانه خوش استقبالی و بد بدرقه‌ای مدیران، در جمهوری اسلامی را نمی پسندم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.