دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

انتظارات سینماگران از رئیس جدید سازمان سینمایی/۴

حقیقی: آقای حیدریان باید به معیشت بد اهالی سینما رسیدگی کند/ امیدوارم بودجه ها به همه اهالی سینما تخصیص یابد نه عده ای خاص!

سیاوش حقیقی

سینماپرس: سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما در پی برکناری حجت الله ایوبی و انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان ریاست جدید سازمان سینمایی گفت: آقای حیدریان باید به معیشت بد اهالی سینما رسیدگی کند؛ این روزها مهمترین مسأله برای اهالی سینمای ایران کار و معیشت است و بسیاری از اهالی سینما در شرایط بسیار بد و سختی روزگار می گذرانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مادری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای ایران نیاز به بودجه بیشتری دارد و این بودجه ها باید در اختیار همه اهالی سینما قرار بگیرد؛ ما انتظار آن را داریم که در دوره جدید با مدیریت آقای حیدریان بتوانیم شاهد فیلمسازی تمامی سینماگران از طیف ها و جناح های مختلف باشیم؛ امیدوارم در این دوره فیلمسازانی نظیر یدالله صمدی و محمدرضا هنرمند بتوانند با ساخت کمدی های فاخر به سینمای کشور کمک کنند و از سوی دیگر شرایط حضور برای فیلمسازی نظیر پرویز شیخ طادی هم فراهم باشد.

وی ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم که در سینمای مان به تمامی ژانرها و موضوعات به صورت یکسان نگاه شود؛ ما همانطور که به سینمای مقاومت نیازمندیم به سینمای طنز هم احتیاج داریم و اگر این دیدگاه عادلانه در سینما وجود داشته باشد اکثریت اهالی سینما می توانند سرکار باشند و کسی دیگر دغدغه نان نداشته باشد.

حقیقی سپس با بیان اینکه متأسفانه پیش از این ما در سازمان سینمایی همواره شاهد آن بودیم که برخی افراد رانت های آنچنانی دریافت می کنند و در مقابل تعداد کثیری از سینماگران نمی توانند بودجه حمایتی ناچیزی برای تولید آثارشان داشته باشند اظهار داشت:  امیدوارم بودجه ها در دوره جدید به همه اهالی سینما تخصیص یابد نه عده ای خاص!؛ ما باید در پی آن باشیم تا زیربنای سینمای کشور را درست کنیم و با رعایت انصاف و عدالت کاری کنیم که از یک تدارکاتچی تا یک فیلمساز برجسته همه و همه بتوانند کار کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «لینا» خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آقای حیدریان باید در اقدامات اولیه شان به مسأله بسیار مهم اکران فیلم ها نیز توجه کنند؛ ما امروزه با انبوهی از فیلم های سینمایی مواجه هستیم که به دلیل شرایط نامساعد و ناعادلانه ای که برای اکران آثار سینمایی وجود دارد مدت ها است پشت در اکران مانده اند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم با تمامی این اتفاقات و استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان و دغدغه مندان سینما ما بتوانیم روز به روز شاهد رشد و ارتقای هنر هفتم در کشورمان باشیم و دیگر نارضایتی در میان اهالی سینما وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.