چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

محمد خزاعی مطرح کرد

دولت تدبیر و امید تا امروز هیچ دغدغه‌ای درباره فرهنگ نداشته است/ انتخاب ایوبی از ابتدا هم اشتباه بود

محمد خزاعی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: محمد خزاعی گفت: باید بپذیریم که حجت‌الله ایوبی در پست‌های مدیریتی غیر از سینما که بر عهده داشت ممکن است موفق بوده باشد اما انتخاب اولیه وی به عنوان ریاست سازمان سینمایی اشتباه بوده است.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما در ارتباط با برکناری حجت‌الله ایوبی از ریاست سازمان سینمایی به فارس گفت: اساسا دولت تدبیر و امید تا امروز هیچ دغدغه‌ای درباره فرهنگ نداشته است و انتخاب‌های اشتباه در این حوزه هم ناشی از همین نداشتن دغدغه بوده است. بنده حجت‌الله ایوبی را از زمانی که در وزارت کشور بود می‌شناسم. باید بپذیریم که وی در پست‌های مدیریتی غیر از سینما که بر عهده داشت ممکن است موفق بوده باشد اما انتخاب اولیه وی به عنوان ریاست سازمان سینمایی اشتباه بوده است. شاید اگر ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات را به وی پیشنهاد می‌دادند نتیجه بهتری حاصل می‌شد. 

*چرا تیم مشاوران متخصص ایوبی ریزش داشت؟!

وی در ادامه افزود: ایوبی بر اساس تیم مشاوران خوبی که در روزهای اول انتخاب کرد نشان دادند که می‌خواهند از نیروهای متخصص در این عرصه استفاده کنند. چرا این نیروها در درازمدت دچار ریزش شدند و حلقه مدیریتی وی محدودتر شد. این‌ها بحث‌هایی است که شخصاً در جریانش نیستم اما چیزی است که اتفاق افتاده است. البته باید تلاش کنیم که افراد خوش‌استقبال و بد بدرقه‌ای در سینما نباشیم. شخصاً جزء منتقدان سرسخت آقای ایوبی آن هم بعد از جشنواره فیلم فجر که پشت سر گذاشتیم بودم. در همان جا هم اعلام کردم شاید زمانی که فیلم سینمایی «امپراطور جهنم»‌را که از جشنواره کنار گذاشتند در سال بعد اکران کردم شما «ایوبی» نباشید ولی این نکته را نیز باید بگویم که حجت‌الله ایوبی تمام تلاشش را هم انجام داد، تلاشی که برگرفته از شناخت خودش از سینما بود. واقعاً‌ این اتفاق افتاد و او تلاش‌های شبانه‌روزی را انجام می‌داد اما این شناخت‌ها به نتیجه نرسید در واقع باید بگویم پاشنه آشیل سازمان سینمایی در یک سال اخیر خودنمایی کرد.

*طول می‌کشد اشکالات به وجود آمده ترمیم شود

او همچنین گفت: برای آقای ایوبی آرزوی موفقیت می‌کنم حتماً در پست‌های مدیریتی که پیش از ورود به سینما داشتند، کارنامه موفقی داشتند و باید قدر بدانیم و از وی به خاطر تلاش‌هایی که در این سه سال و نیم گذشته کشیده‌اند تشکر کنیم. البته اشکالاتی در حوزه سینما به وجود آمده که طول می‌کشد تا ترمیم شود که البته همه آن‌ها نیز به ایوبی مرتبط نمی‌شود. 

خزاعی درباره انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی گفت: یادم است در دوران محدودی که وی در سازمان سینمایی حضور داشت برنامه‌های گسترده‌ای برای سینما داشتند، طرح‌هایی را داشتند که قرار بود اجرایی شوند اما این فرصت ادامه پیدا نکرد. وی تجربه‌های مدیریتی مختلفی در حوزه‌های مختلف و هم در حوزه سینما و همچنین سیما فیلم داشتند و پروژه‌های خوبی در آن زمان شکل گرفت، این تجربه‌ها به نظرم برای آینده سینما راهگشا است. 

خزاعی در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: حیدریان با توجه به اینکه تجربه مدیریتی عرصه فرهگ را داشته است باید اشاره کرد که تجربه عملی هم دارد و به عنوان تهیه کننده، کارهای قابل توجهی انجام داده است. در ضمن نمی‌توان از وی انتظار داشت که در بازه زمانی کمی که تا پایان این دولت پیش رو دارد اتفاقات چشمگیری را را رقم بزند اما با این حال حضور افراد متخصص مانند وی می‌تواند بارقه‌های امید را در میان سینمماگران به وجود بیاورد.  

*توقعات اهالی سینما بر مبنای شعارهایی که داده شد برآورده نشد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» در پایان خاطر نشان کرد:‌ باید دقت داشته باشیم که در نقدهایمان منصف باشیم و نکات مثبت و منفی را با هم ببینیم. حجت‌الله ایوبی در ابتدا تلاش کرد فضای آرامی را برای سینما مهیا کند که البته در چند سال اول موفق بود اما بعد دوباره اختلافات کمی شکل گرفت، البته نوع تعاملات وی با اهالی سینما از نکات قوت وی محسوب می‌شد. اما مسئله بعدی قدرت چانه‌زنی وی بود که بالاخره توانست بودجه سینما را افزایش داد، اما ضعف اصلی شاید اینجا بود که دوستان توقع اهالی سینما بر مبنای آنچه که دولت تدبیر و امید شعار داده بود را برآورده نکردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.