سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

انتظارات سینماگران از رئیس جدید سازمان سینمایی/۵

تهامی: سال های اخیر حرف سینماگران هم شنیده نمی شد و شاهد حمایت از طیفی خاص بودیم/ ایوبی گناه عملکرد ضعیفش را به گردن دیگران می‌انداخت

کوروش تهامی در حاشیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در پی انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان ریاست جدید سازمان سینمایی گفت: نکته مهمی که مایلم به آقای حیدریان یادآوری کنم این است که هنرمندان روحیه حساس و لطیفی دارند؛ هنرمندان خواسته زیادی از مدیران سینمایی ندارند و تنها نیازشان آن است که ایشان حرف های شان را بشنوند و به درددل های شان توجه کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر نیز همواره خواسته هنرمندان همین بوده اما متأسفانه مسئولان سینمایی هیچ گاه به آن وقعی نگذاشته اند.

وی ادامه داد: یک هنرمند نیاز به مخاطب دارد و وقتی که کاری انجام می دهد دوست دارد دیده شود پس از این رو بهتر است تدبیری جدی صورت گیرد تا از این به بعد دیگر شاهد توقیف فیلم های دارای پروانه ساخت نباشیم؛ از سوی دیگر مدیران سینمایی بایستی به مسائل معیشتی و رفاهی هنرمندان توجه داشته باشند. متأسفانه طی سال های اخیر بیکاری گسترده ای دامان اهالی سینمای کشور از حوزه ها و بخش های گوناگون را گرفته و هیچ گاه هیچ تدبیری هم برای رفع آن نشده است.

این بازیگر سینمای ایران در ادامه گفت: ای کاش آقای حیدریان در گام اول فیلم های زیادی که در گنجه ها مدفون شده اند و امکان نمایش نیافته اند را نجات دهند و نگذارند بیش از این زحمات و تلاش های تعداد کثیری از اهالی سینما که منجر به ساخت این فیلم ها شده است نادیده گرفته شده و در حق آن ها اجحاف شود.

تهامی سپس با بیان اینکه روحیه ای که طی سال های مدیریتی حجت الله ایوبی در سازمان سینمایی وجود داشت روحیه قشنگی نبود اظهار داشت: ایوبی گناه عملکرد ضعیفش را به گردن دیگران می انداخت و این اتفاق نامبارکی بود که در شأن اهالی سینما نبود. بنده معتقدم کار مدیران آنقدر باید درست و دقیق و حساب شده باشد که هیچ جای شبهه و سوألی برای هیچ یک از اهالی سینما باقی نگذارند و اگر هم در جایی خطا کرده اند شهامت آن را داشته باشند که خطای خود را بپذیرند و گناه خطاهای خود را بر گردن این و آن و مدیران قبلی نیندازند.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» خاطرنشان کرد: ما نیاز به مدیری داریم که در مواقع حساس از سینما و همه سینماگران بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی با وی همفکر و هم عقیده است دفاع و حمایت کند؛ این نکته مسأله ای است که طی سال های اخیر در سازمان سینمایی به شدت کمرنگ شده بود و ما تنها شاهد حمایت های گسترده رئیس سازمان سینمایی از طیفی خاص بودیم.

این بازیگر تأکید کرد: تبعیض مسأله ای است که متأسفانه طی این سال ها در سینمای کشور به وجود آمد و این در حالی بود که مدیران مرتب دم از آن می زنند که در رفتارشان هیچ گونه نگاه تبعیض آمیزی وجود ندارد!؛ ما طی این سال ها کمتر شاهد شفاف سازی عملکرد مدیران سینمایی بودیم و امیدوارم که دیگر هرگز شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: بدترین اتفاقی که طی این سال ها از خاطر هیچ یک از اهالی سینمای کشور پاک نخواهد شد فاجعه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است؛ برگزاری جشنواره ۳۵ ام به گونه ای بود که گویا جشنواره برای اولین سال است که برگزار می شود. بودجه هایی هنگفتی که برای برگزاری این جشنواره خرج شد هم به باد رفت و ما شاهد بدترین و ناعادلانه ترین جشنواره تاریخ سینمای ایران در این دوره بودیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.