چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

سعید الهی:

ایوبی تعامل‌گر خوب و حرفه‌ای نبود/ نمی‌توان گرایش سیاسی حیدریان به یک طیف خاص را انکار کرد

سعید الهی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

سینماپرس: سعید الهی کارشناس سینما و رسانه معتقد است ایوبی به رغم وعده تعامل با اهالی سینما، به معنی واقعی تعامل‌گر خوب و حرفه‌ای نبود و در برخی موارد رفتارهای غیرشفاف و شاید متناقض ایشان موجب نارضایتی سینماگران می‌شد.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی در ارتباط با ارزیابی عملکرد حجت الله ایوبی «رییس پیشین سابق سازمان سینمایی» و دیدگاهش نسبت به مدیریت جدید به فارس گفت: اگرچه انتصاب آقای حیدریان به عنوان یکی از مدیرانی که از سالها پیش با فعالان حوزه تصویر و سینما و تلویزیون ارتباط داشته اند، دو ماه قبل از اتمام دولت یازدهم صورت گرفته، اما باز هم باید به برنامه ریزی و عملکرد ایشان در همین مدت کوتاه امیدوار بود.

وی ادامه داد: تفاوت حیدریان با ایوبی فارغ از جهت گیری های سیاسی مدیریت جدید به سمت یک طیف خاص که قابل انکار هم نیست، در نحوه برخورد آنان با مطالبات و خواسته های اهالی سینماست. 

وی اضافه کرد: این دو برادر بزرگوار یکی درد معیشت روزانه و درمان لحظه ای مخاطبان خود را میشناسد و میتوان به او امید داشت و دیگری بدون توجه به سختی های درد، قصد درمان دراز مدت داشت که از همان ابتدا هم به او گوش‌زد کردیم و گوش نداد!

الهی گفت: مدیریت زمان و توجه به مطالبات حیاتی مخاطبان دو اصل مهم در ثبات یا حذف یک مدیر به ویژه در حوزه فرهنگی ست که متاسفانه جناب ایوبی از آن غافل بود و مدیران پایین دست نیز احتمالا بجای تذکر در این زمینه، بیشتر بر اجرایی کردن دستورات متمرکز بودند.

مدیر عامل سابق خبرگزاری سینماپرس حجت الله ایوبی را فردی تحصیلکرده، مبادی آداب و علاقمند به حوزه فرهنگ دانست و خاطرنشان ساخت: البته این موارد برای مدیریت سینما و یا هر حوزه هنری دیگر در کشور اعم از تئاتر، موسیقی و... که خواسته یا ناخواسته مدیر مربوطه درگیر بسیاری از جزییات اجرایی ماموریت های خود شده و باید به صراحت پاسخگو باشد کافی نیست.

وی افزود: فعالان هنری و سینمایی کشور به جهت ذهن هوشمند و تحلیلگر خود، در هر سطح و تفکری خود را از نخبگان کشور دانسته و توقع دیده شدن دارند، لذا اگرچه ایوبی شعار تعامل می داد، اما به معنی واقعی تعامل گر خوب و حرفه ای نبود و در برخی موارد رفتارهای غیر شفاف و حتی متناقض ایشان منجر به تشدید نارضایتی ها می شد.

این مدرس علوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به ناامید خواندن بسیاری از محصولات تولیدی زمان مدیریت آقای ایوبی متذکر شد: توجه به سیاستهای کلان فرهنگی مطابق نطر مقام‌معظم رهبری و پرداختن به موضوعات استراتژیک به ویژه ارزشهای انقلاب که شاید به نسبت تولیدات سالانه سینمایی در طول این 3/5 سال گذشته کم لطفی زیادی در حق آنها شد می بایست اولویت نخست برنامه های آتی مدیریت جدید باشد.

سعید الهی تاکید کرد: قطعا دکتر ایوبی در سایر حوزه های دیگر موفق خواهد بود ولی از ا ینکه بدون توجه به دیدگاه منتقدین اینگونه از سمت خود برکنار شد را هیچگاه دوست نداشتم. ایشان احتمالا مشاورینی همراه داشت که از جنس سینما نبودند در غیر این صورت می‌توانستند مانند برخی مدیران گذشته چون شمقدری یا مرحوم داد و حتی آقای بهشتی فارغ از عملکرد بد یا خوب آنها در ذهن سینماگران باقی مانده و فراموش نشوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.