دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

روزبهانی: سختی کار با مهدویان به دلیل فضای مستندگونه آثارش است/ ساخت فیلم هایی چون «ماجرای نیمروز» برای سینمای ایران ضروری است

محسن روزبهانی مدیر جلوه های ویژه بصری

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که به تازگی روی پرده سینماها رفته گفت: سختی کار با مهدویان در فضای مستندگونه فیلم هایش است چرا که در فیلم های دیگر دست ما باز است و می توانیم از وسایل مختلف در خلق صحنه ها استفاده کنیم.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همکاری با محمدحسین مهدویان تجربه بسیار خوبی است. کار کردن با این کارگردان در «ماجرای نیمروز» دومین تجربه ما بود. من در فیلم مستند «شهید حسن باقری» نیز با مهدویان همکاری داشتم.  فیلم قبلی محمدحسین مهدویان با استقبال خوبی همراه بود و این مسأله ثابت شد که مردم از اینگونه فیلم ها حمایت می کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم شیوه فیلم ساختن مهدویان برای مخاطبان جذاب است و این شیوه را می پسندند. به نظر من ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» جسارت بالایی می خواست چرا که ساخت فیلم سینمایی و اکران آن نیاز به جذب مخاطب دارد و نوآوری در سینما مطمئناً نیاز به جسارت دارد چرا که ممکن است مخاطب این فیلم را نپسندد و خوشبختانه جسارت مهدویان نتیجه خوبی داشته و مطمئناً همانطور که در جشنواره فیلم فجر این اثر با استقبال روبرو شد در اکران عمومی نیز استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» در ادامه گفت: مطمئناً کسانی که این فیلم را برای اکران در ایام عید انتخاب کرده اند به استقبال مردم نیز توجه داشته اند. با توجه به اینکه این فیلم یکی از آثاری بود که در جشنواره فیلم فجر بیشترین سانس فوق العاده را داشت فکر می کنم مناسب اکران در ایام نوروز نیز باشد.

روزبهانی خاطرنشان کرد: ساخت اینگونه فیلم ها از الزامات سینمای ما است چرا که تنها سینما است که می تواند فضای آن زمان را برای ما نمایش دهد و از همه مهمتر جوانان هستند که می توانند با دیدن این فیلم ها با اتفاقات آن زمان آشنا شوند.

این طراح جلوه های ویژه سپس با تأکید بر اینکه شیوه فیلمبرداری در آثار مهدویان متفاوت است اظهار داشت: در پلان هایی که دوربین ثابت است کار آسان تر انجام می شود اما در آثار این کارگردان این اتفاق رخ نمی دهد و هماهنگی با بازیگران و دیگر عوامل صحنه سخت تر انجام می شود به همین دلیل ما بارها برای گرفتن صحنه ها دچار مشکل می شدیم.

روزبهانی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم فیلم هایی شبیه به «ماجرای نیمروز» بیشتر ساخته شوند و مسئولان از جوانان بیشتر حمایت کنند چرا که سینما نیاز به فکر و نیروی جوان دارد. تنها جوانان هستند که می توانند فکرهای نو وارد سینما کنند و ما نیز به عنوان کسانی که سال ها است در این سینما کار می کنیم می توانیم تجربیاتمان را در اختیار جوانان سینماگر قرار دهیم و به این شکل است که سینمای ما پیشرفت خواهد کرد.

گفتنی است؛ عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: محمد حسین مهدویان، فیلمنامه:محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری:هادی بهروز، طراح گریم:محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس:بهزاد جعفری، تدوین:سجاد پهلوان زاده، صدابردار:هادی ساعد محکم، صدا گذار:مهرشاد ملکوتی، موسیقی:حبیب خزایی فر، مدیر تولید:سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه:محسن روزبهانی، برنامه ریز:وحید کاشی، دستیار اول کارگردان:عبدالرحیم صاحب الفصول، انتخاب بازیگر و بازیگردان:ابراهیم امینی، عکاس:سحاب زری باف، مجری طرح:کامران حجازی و تهیه کننده:سید محمود رضوی

بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل

خلاصه داستان : در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.