یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

علیمردانی در گفتگو با سینماپرس:

«آباجان» مورد توجه جانبازان و اقشار مذهبی قرار گرفته/ این فیلم داستان زنانی است که کسانی از دامان شان برای دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی مان رفتند

آباجان

سینماپرس: هاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی «آباجان» همزمان با اکران این اثر گفت: خوشحالم که «آباجان» مورد توجه جانبازان و اقشار مذهبی قرار گرفته است و من در سالن های سینما شاهد آن بودم که تعدادی از مردم با گریه سینما را ترک می کردند و این مهم نشان از آن دارد که این فیلم تأثیر خود را روی عموم مخاطبان می گذارد.

کارگردان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «آباجان» برای همه قشرهای جامعه می تواند جذاب باشد و از همه بیشتر امیدوارم جوانان که آن دوران را ندیده اند و واقعیت های آن روزها را شاهد نبوده اند به سراغ این فیلم آمده و واقعیت آن دوران را ببینند. در ساخت این فیلم تلاش کردم از اغراق فاصله بگیرم. هنگامی که فیلمنامه «آباجان» را می نوشتم تمام تلاشم را به کار بردم تا قلمم نلغزد و اشتباهی در نگارش نداشته باشم.

وی افزود: «آباجان» قصه زنان ایرانی است که از دامانشان کسانی رفتند و از این مرز و بوم دفاع کردند تا امروز ایران اسلامی سرافراز و امنیت در کشورمان ایران برقرار باشد. فیلم سینمایی «آباجان» با فیلم های دیگر که در ایام نوروز اکران شده اند رقابت نمی کند چرا که این فیلم مطمئناً مخاطبان خاص خود را دارد و با فیلم های دیگری که در نوروز اکران می شوند از نظر من سبد سینمای ایران برای مردم را پر کرده اند و هر سلیقه ای می تواند در این روزها به سینما رفته و فیلم مورد علاقه خود را ببیند.

کارگردان فیلم سینمایی «راز دشت تاران» با بیان اینکه امیدوارم مردم به سینما رفته و بازی درخشان بانوی سینمای ایران فاطمه معتمدآریا را ببینند اظهار داشت: بازی این بازیگر توانمند سینما یکی از بازی های به یادماندنی است و از نظر من فاطمه معتمدآریا توانسته در این فیلم یکی از بازی های درخشان سال های اخیر سینمای ایران را انجام دهد. فاطمه معتمدآریا بار دیگر با بازی در «آباجان» قدرت بازیگری خود را نمایان کرد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: «آباجان» را به هیچ عنوان نمی توان اثری تقلیدی دانست. بخش هایی از این فیلم نوستالژی های دوران کودکی ام است چرا که خود من در زمان کودکی ام در زنجان زندگی می کردم و جنگ را به خوبی از نزدیک لمس کردم و داستان های مشابه بسیاری مانند «آباجان» را در زندگی ام بسیار شاهد بوده ام.

وی تأکید کرد: من این فیلم را با تمام وجود و احساسم ساختم تا ادای دین کوچکی برای شهدا و همچنین مادران شهدا باشد. امیدوارم که توانسته باشم به خوبی این کار را انجام دهم. خوشبختانه با وجود تیم با تجربه ای که در ساخت این اثر من را یاری کردند به مقصود خود رسیدم و از نظر من «آباجان» به اثری قابل قبول تبدیل شده است که امیدوارم مردم نیز در این ایام از آن به خوبی استقبال کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» در پایان اظهار داشت: فیلم سینمایی «آباجان» یکی از انتخاب های خوب برای اکران در ایام نوروز امسال بود. این فیلم را به هیچ وجه تلخ نمی دانم و همانطور که قبلاً گفتم «آباجان» روایتگر واقعیت های دورانی است که آن را روایت می کند و کسانی که می خواهند با دوران جنگ آشنایی بیشتری داشته باشند و به خصوص قشر جوان را که زندگی در آن دوران را تجربه نکرده اند به دیدن این اثر دعوت می کنم.

گفتنی است؛   عوامل اصلی این اثر سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هاتف علیمردانی، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، تدوین: امیر ادیب پرور، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: محمود خرسند، آهنگساز: افشین عزیزی، طراح جلوه های ویژه: محمد لطفعلی، منشی صحنه: نسیم سید علیخانی، عکاس: علی نیک رفتار، مشاور رسانه ای: آریان امیرخان و تهیه کننده: هاتف علیمردانی. بازیگران: فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، محمود نظرعلیان، فریبا متخصص، ماهان نصیری ندا، محمدرضا غفاری و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.