جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

پوستر بخش بین‌الملل فجر جهانی رونمایی شد/ رقابت ۱۲ فیلم خارجی و ۳ فیلم ایرانی

پوستر سینمای سعادت سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: پوستر بخش سینمای سعادت(مسابقه بین‌الملل) جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، امسال در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی، ۱۲ فیلم از کشورهای چین، ترکیه، کلمبیا، آرژانتین، لتونی، لهستان، بلغارستان، روسیه، مکزیک، اندونزی، فرانسه و اسپانیا، به همراه ۳ فیلم ایرانی به رقابت خواهند پرداخت.

براساس آئین‌نامه جدید جشنواره که از سال گذشته طراحی شده و رعایت می‌شود، فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل از میان فیلم‌هایی انتخاب می‌شود که تاکنون در منطقه(خاورمیانه و اسیای میانه) نمایش داده نشده باشند.
امسال در سی‌و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تعدادی از فیلم‌های بخش مسابقه اولین اکران آسیایی خود را در این جشنواره تجربه خواهند کرد. در این میان چند فیلم نیز نخستین اکران بین‌المللی خود را در جشنواره جهانی خواهند داشت و برای اولین بار خارج از کشور خود، و در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی خواهند شد .
بنابراین گزارش، ۵ داور خارجی و ۲ داور ایرانی بخش مسابقه بین‌الملل سی‌و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر را قضاوت می‌کنند.
در این بخش یک سیمرغ زرین بهترین فیلم و پنج سیمرغ سیمین  در رشته های کارگردانی ، فیلم نامه ، بازیگر مرد ، بازیگر زن و جایزه ویژه دستاورد هنری در یکی از زمینه های فیلمبرداری، تدوین، موسیقی، طراحی لباس و یا طراحی صحنه اهدا می‌شود.


آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com است و علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند با ورود به سایت و ثبت نام، عضو باشگاه شوند.
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.