یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

نگاهی به فیلمی با موضوع مدافعان حرم

تلاشی ارزشمند برای خلق یک اثر هنری استراتژیک/ دهان کجی به «جشن تولد» توسط مسئولین

جشن تولد

سینماپرس: محمد بحرینی: تلاشی ارزشمند و اراده هایی برای خلق یک اثر هنری استراتژیک و بسیار مهم شکل گرفته است اما متاسفانه شاهد این هستیم که این اثر مورد بی توجهی و دهان کجی همگی مسئولین قرار گرفته است.

تلاشی ارزشمند و اراده هایی برای خلق یک اثر هنری استراتژیک و بسیار مهم شکل گرفته است اما متاسفانه شاهد این هستیم که این اثر مورد بی توجهی و دهان کجی همگی مسئولین قرار گرفته است. نه حمایت مالی و نه تبلیغات و نه حتی اختصاص تعداد قابل قبولی سالن سینما. حال آن که فیلم در رابطه با مدافعان حرم است که هر روز شاهد ورود پیکرهای مطهر آنان به کشور هستیم. اگر برای یک فیلم با موضوع مدافعان حرم حتی حاضر نیستیم کوچک ترین قدمی برداریم چگونه می خواهیم دین مان را به این از خود گذشتگی برای آزادی و امنیت مان و اینان که خود را سپر بلای ما کرده اند ادا کنیم؟ افتخارات جاودان تاریخ ایران که سرشان بریده می شود تا سر ما سلامت باشد. اسم و رسم و میز و موقعیت خود را رها می کنند تا ما با آسودگی پشت میزمان بنشینیم و دستورات سینمایی صادر کنیم.

متاسفانه علی رغم موضوع مهم فیلم جشن تولد و داشتن فیلمنامه ای قدرتمند، فیلم از لحاظ مالی حمایت درستی نشده است و در نتیجه در استفاده از بازیگران حرفه ای، جلوه های ویژه و سایر مولفه های هنری، فیلم موفق نبوده است. از طرفی دیگر تبلیغات بسیار اندکی برای فیلم اختصاص داده شده است و هیچ کدام از ارگان هایی که توانایی تبلیغ برای یک فیلم را دارند تلاش درخوری در این زمینه نداشته اند. حتی حوزه هنری سالن های سینمایی اش را تقریباً در اختیار فیلم قرار نداده است حال آن که عوامل فیلم در مناطق جنگی و پر خطر حاضر به فیلمسازی شده اند و ارزش کار آن ها اینگونه مورد دهان کجی واقع شده است. برای فیلم های فانتزی و بی سر وته انواع و اقسام هزینه تبلیغات و اختصاص سالن های متعدد را در دستور کار قرار می دهیم؛ اما برای فیلمی که صدور انقلاب، اهمیت ایران در امنیت منطقه، مقاومت و تجهیز علیه دشمن و ... پیام آن است این گونه بی تفاوت هستیم. اگر برای فیلم جشن تولد بودجه های کافی اختصاص داده می شد شاهد ساخت فیلمی بسیار قدرتمند و ماندگار می بودیم. چرا که فیلم از لحاظ فیلمنامه هچ چیز کم ندارد و فیلمنامه جشن تولد بسیار قوی و قدرتمند است؛ اما عدم حمایت مالی و عدم اطلاع رسانی و اختصاص دادن سالن سینما و ... موجب آن شده که به موضوع مهمی چون مدافعان حرم توسط سینما و مدیران فرهنگی بی اعتنایی صورت گیرد.

موضوع فیلم جشن تولد هم برای مردم کشورمان مهم و مورد توجه است و هم برای مردم کشورهای منطقه. در شرایطی که بیداری اسلامی و انقلاب های اسلامی در کشورهای غرب آسیا تولد یافته و حرامیان و غارتگران بین المللی رویای بلعیدن ثروت های منطقه برایشان تبدیل به کابوس شده است و تمام تلاش خود را می کنند تا پشت نقاب تزویر، جشن تولد بیداری اسلامی را خراب کنند، ساختن فیلم هایی همچون جشن تولد البته با حمایت های مدیریتی صحیح بسیار ضروری است و می توان پیچیده ترین مسائل مبارزاتی، تاریخی، آگاهی بخشی ها و انگیزه بخشی برای ادامه گذر از این پیچ  تاریخی را از طریق سینما عرضه کرد.  

* سینما انقلاب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.