یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

«هفت» باز هم حاشیه‌ساز شد

هتاکی به اصحاب رسانه و لزوم اصلاح برنامه تلویزیونی

لیلا اوتادی

سینماپرس: در برنامه «هفت» که جمعه شب پخش شد، مجری و مهمان برنامه با حمله به اصحاب رسانه، آنها را «خیلی بی‌تربیت» و «نادان» عنوان کردند، این در حالی است که معاون سیما چند روز پیش از رویه این برنامه انتقاد و بر لزوم اصلاح آن تأکید کرده بود.

به نظر می‌رسد باید مرتضی میرباقری وعده اصلاح برنامه «هفت» را زودتر عملی کند. در آخرین نمونه از دسته گل‌هایی که مجری و مهمان برنامه به آب دادند، اصحاب رسانه را مورد اهانت قرار دادند. لیلا اوتادی بازیگر درجه چندم سینما که سال‌ها است فیلم شاخصی در سینما نداشته و اخیراً به خاطر بازی در سریالی تلویزیونی دوباره فرصت دیده شدن پیدا کرده، در برنامه «هفت» مهمان بهروز افخمی بود. افخمی و اوتادی در گفت‌وگوی‌شان به مسائل مختلفی از جمله سینما پرداختند و لیلا اوتادی درباره حضور نیافتنش در جشنواره فجر به اصحاب رسانه حمله کرد و در پازلی که بهروز افخمی چیده بود شروع به توهین به خبرنگاران کرد. در بخشی از برنامه افخمی به اوتادی می‌گوید: «فضای جشنواره و رفتار خبرنگارها اذیت‌کننده است، اوتادی پاسخ می‌دهد: ما پنج، شش خبرنگار خوب بیشتر نداریم و به جز آنها بقیه تازه‌کار و شاید کمی نادان‌اند.

بهروز افخمی می‌گوید: کمی نادان و خیلی بی‌تربیت. اوتادی می‌گوید: بله بله منظورم همین بود! در ادامه افخمی با تکمیل دایره توهینش می‌گوید:‌«حالا خبرنگار خوب هم هست واقعا؟!» آیا رسانه ملی که بزرگ‌ترین مجموعه خبرنگاری را در اختیار دارد و البته در دوران جشنواره فجر نیز خبرنگارانش حضور فعالی دارند، در برابر چنین توهینی سکوت خواهد کرد؟ پیش از این ادبیات زشت مجری و منتقد ثابت این برنامه انتقادهای زیادی را از تلویزیون در پی داشته است و حاشیه‌سازی‌های برنامه «هفت» نه تنها اهالی سینما را بلکه مخاطبان تلویزیون را نیز رنجانده است. این برنامه تلویزیونی در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز همین رفتار را تکرار کرد، به طوری که پرویز پرستویی با انتشار یادداشتی نوشت: «متأسفانه این دو تن، با حمایت مسئولان رسانه ملی خر خود را سوار شده و می‌تازند، ولی نمی‌دانند که حتی مردم عزیز غیرسینمایی هم اینها را منفور می‌خوانند. بازهم امیدوارم مسئولانی که دغدغه فرهنگ دارند تجدیدنظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده و از افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.» لازم به یادآوری است، مرتضی میرباقری در نشست اخیر مطبوعاتی‌اش از لزوم اصلاح هفت خبر داده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.