سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

همه ویژه‌ برنامه‌های نوروز ۹۶ شبکه سه سیما/ از «سه ستاره» علیخانی در شب سال تحویل تا پخش «آقای گزارشگر»

سه ستاره

سینماپرس: شبکه سه سیما ویژه برنامه‌های متنوعی برای ایام نوروز تهیه کرده که آقای گزارشگر و سریال دیوار به دیوار از جمله آنهاست.

به گزارش سینماپرس، شبکه سه سیما هر ساله به مناسبت نوروز  ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش می کند. برخی  از ویژه برنامه های گروه های اجتماعی، معارف و ورزش  این شبکه  که در این ایام  به پخش می رسند، به شرح زیر است:

*سه ستاره (ویژه برنامه تحویل سال۱۳۹۶)

ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۶ در ۴۸۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی و اجرای  احسان علیخانی، شنبه ۲۸ و یکشنبه ۲۹ اسفند بعد از اخبار شبانگاهی و همچنین دوشنبه ۳۰ اسفند از بامداد تا پس از تحویل سال ادامه خواهد داشت.

این برنامه با حضور برگزیدگان مردمی سه ستاره به همراه ده ها چهره مطرح از حوزه سینما، تلویزیون، ورزش، موسیقی وهمچنین  نخبگان جوان کشور، مهمان ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه خواهند بود. بخش‌های گوناگونی نیز در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی پخش خواهد شد.

*مسابقه «زمانی برای خندیدن»  

مسابقه «زمانی برای خندیدن» در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در ایام نوروز، هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

این مسابقه به تهیه‌کنندگی عباس قنبری  و محسن تقوی زنوز با حضور  داورانی چون  شهره لرستانی، سید مهرداد ضیایی، حسین رفیعی و نصرالله رادش از میان  ۷۰۰ ثبت نام کننده  در  رقابت  طنز نمایشی (استندآپ کمدی، نمایش طنز دو یا چند نفره، شعر طنز، خوانندگی طنز، نمایش طنز بدون کلام، نمایش طنز با عروسک، نمایش عروسکی طنزو...) ۶۰  نفر  را برگزیده  تا در مسابقه نوروز ۹۶ حضور داشته باشند و در بخش‌های مختلف با توجه به نظرات هیئت داوران  انتخاب  و به مرحله بعدی صعود کنند. اجرای مسابقه زمانی برای خندیدن به عهده عبدالله روا است. تکرار این برنامه نیز ۱۰:۳۰ روز بعد پخش خواهد شد.

*مستند اقلیم۲

فصل دوم مجموعه مستند گردشگری- زمین شناختی اقلیم به کارگردانی و اجرای موسی جابری در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در ایام نوروز، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود. باز پخش این برنامه روز بعد ساعت ۷ است.

این مجموعه، جذابیت‌ها و شگفتی‌های طبیعی ایران در مناطق مختلف کشور چون خوزستان، اصفهان، ایلام، گلستان، لرستان و بوشهر به تصویر می‌کشد.

*بوی بهار

این برنامه به تهیه‌کنندگی محسن حاجیلو در ۱۳  قسمت ۱۵ دقیقه ای  به منظور ایجاد شادی و نشاط  میان مردم ایران و زنده نگه داشتن   رسوم مسلمانان ایرانی تهیه شده است.

میان برنامه بوی بهار به صورت گزارشی به مصاحبه با اقشار مختلف مردم در خصوص خرید شب عید، خانه تکانی، گفتگو با صاحبان مشاغل، مسافران نوروزی در ترمینالها وفرودگاهها و دید وبازدید با خانواده شهدا، جانبازان و قهرمانان ورزشی صورت می گیرد. همچنین در این برنامه شاهد بخش های  مختلف نظیر دیدار و گفتگو بسیار شاد با سالمندان در آسایشگاه کهریزک و مصاحبه با مردم در آخرین پنجشنبه سال، زیارت اهل قبور و حرفهای شنیدنی از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها راجع به خاطرات گذشته شان درباره شبهای خاطره انگیز عید  نوروز.

*میهمان ما باشید   

این برنامه به تهیه‌کنندگی سیده معصومه پورحسینی، به معرفی آئین، فرهنگ، آثار تاریخی، مراکز گردشگری، بازار سنتی،   غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی شهرهای مختلف کشورمان می‌پردازد.

در این برنامه خانواده‌ای از شهری، میهمان خانواده دیگر در شهری دیگر می‌شود تا با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند. هدایت این برنامه بر عهده مهران رجبی است. این برنامه در ایام نوروز تبادل فرهنگی در شهرهای بیرجند، بجنورد، چابهار، قشم، تبریز، قزوین و خور و بیابانک را به تصویر می‌کشد.

میهمان ما باشید در ۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۷:۳۵ پخش می‌شود و باز پخش آن ۱۲ روز بعد خواهد بود.

*به روز

مجله دانش و فناوری «به روز» به تهیه‌کنندگی مصعب لواسانی در ایام نوروز ویژه برنامه‌ای در ۱۸ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تدارک دیده است که شامل معرفی سایت، نرم افزار و بازی‌های موبایلی است. همچنین برگزاری مسابقه بازی رایانه‌ای (فیفا) بین هنرمندان و ورزشکاران نیز از بخش‌های اصلی برنامه است. در این مسابقه ۱۶ نفر از ورزشکاران و هنرمندان شرکت دارند که بازی به صورت حذفی و دو به دو انجام می‌شود و در هر بازی یک برنده دارد و در نهایت به فینالیست جایزه‌ای اهدا می‌شود.

*آقای گزارشگر  

 مسابقه ورزشی آقای گزارشگر در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد کاشانی، توانایی عده کثیری از علاقه مندان حوزه گزارشگری فوتبال را در معرض قضاوت کارشناسان و گزارشگران باتجربه قرار می‌دهد.

این برنامه با برگزاری آزمون‌های کتبی، از میان جمع کثیری از علاقمندان در حوزه گزارشگری فوتبال در مرحله نخست ۸۰ فرد برگزیده می‌شوند و پس از شرکت در آزمون حضوری ۳۳ نفر به همراه ۳ ذخیره گزینش شده و به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابند. مسابقه نهایی بین ۳ نفر برگزار می‌شود و آقای گزارشگر انتخاب می‌شود.

از بخش‌های دیگر این برنامه آموزش فنون گزارشگری و اجرای دابسمش است که از بینندگان درخواست می‌شود با ارسال پیامک، برترین دابسمش را انتخاب کنند.

کارشناسان برنامه نیز جواد خیابانی، اسکندر کوتی، استاد سروش، مهدی خبیری، بهرام شفیع، خسرو والی‌زاده، مزدک میرزایی و ...هستند. اجرای برنامه به عهده محمد رضا احمدی و محمدحسین میثاقی است.

*نوای پهلوانی

ورزش باستانی و پهلوانی از قدیمی ترین ورزشهای ایرانی است  که  ریشه در فرهنگ و تمدن ما دارد.

برنامه نوای پهلوانی به تهیه کنندگی و کارگردانی  مرتضی حداد  در ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای  بنیادهای آیین پهلوانی و رسوم جوانمردی در بین اهالی زورخانه مورد بررسی قرار می گیرد. این برنامه تلاش دارد تا ضمن معرفی قسمت های مختلف ورزش باستانی ، عملیات ورزشی را به نمایش بگذارد. در مجموعه نوای پهلوانی با سنت ها و مراسم ورزشکاران جوانمرد زورخانه آشنا می شویم و مفاهیم اخلاقی را که هر پهلوان و قهرمان باید آنها را رعایت کند از زبان خود ورزشکاران می شنویم.

در مجموعه نوای پهلوانی  نغمه هایی از مرشدان که در زورخانه ها اجرا می شود نیز شنیدنی است.

از آداب و رسوم و میراث پر بهای نیاکان ما هنوز سنت های جاری در زورخانه ها پا برجاست به لحاظ نقش سازنده و ترکیب منحصر به فرد زورخانه توجه به این ورزش ضرورت پیدا می کند. از سویی دیگر حفظ و گسترش این آداب از نظر فرهنگی ورزشی، اجتماعی و اخلاقی اهمیت ویژه ای دارد.

*سمت خدا

برنامه  سمت خدا  در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای با حضور آیت ا ... ناصری اصفهانی و حجه  الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به موضوع اسلام و آداب اجتماعی می پردازد. اجرای برنامه بر عهده نجم الدین شریعتی است.

این برنامه در ایام نوروز، هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن خواهد شد. باز پخش این برنامه قبل از اذان صبح است.

*مجموعه زیبا تر از زندگی

مجموعه مستند «زیباتر از زندگی» در ۱۵ قسمت ۲۵ دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی میر کیوان خلیل پوربرای پخش از شبکه سه در ایام نوروز تولید شده است.

هر قسمت این برنامه از ۲ بخش «راهیان نور» و «دفاع مقدس» تشکیل شده است.

در بخش های دفاع مقدس، با رزمندگان دفاع مقدس در همان مناطق عملیاتی گفتگو کرده‌ایم و آنها خاطرات حماسه و دفاع خود در هشت سال دفاع مقدس بیان می کنند. فضای برنامه حماسی و با نشاط است و در هر برنامه به زندگینامه رزمنده ای نیز پرداخته می شود.

گفت‌وگوی صمیمانه با زائران در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و بیان حس و حالو مکنونات قلبی آنها و همچنین معرفی مناطق عملیاتی و عملیات مورد نظر از بخش های یادمان های راهیان نوراین مجموعه برنامه است.

در این مجموعه تلاش شده برنامه از نظر محتوی حامل پیام و اطلاعات ارزشمند و از جنبه هنری غنی باشد. ضمنابرای تنوع تصویری و جذابیت بیشتر از تصاویر هوایی نیزاستفاده شده است.

*عاشقانه  

این برنامه  واگویه های عاشقانه میان انسان و خالق است. در این برنامه مفاهیم دینی و مسائل اجتماعی در هم آمیخته می شود و در قالب داستانک هایی توسط مجریان برنامه (هنرمندان ، نویسندگان و ... )   با توجه به فصل بهار  در فضایی باز (ساحل دریا و جنگل) اجرا می شود. این برنامه  در ایام نوروز در ۱۵ قسمت ۲۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی حمید رضا عطارد تولید می شود.

*زلال سخن

پخش سخنرانی های بزرگانانقلاب از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۰۰ بامداد.

* مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار»
مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار» به کارگردانی سامان مقدم  و   تهیه‌کنندگی حمید رحیمی نادی  از دوشنبه ۳۰اسفند ماه، هر شب ساعت ۲۰:۴۵روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.

سریال تلویزیونی  دیوار به دیوار   که  سرپرست نویسندگان آن را خشایار الوند  برعهده     دارد    در ۶۰  قسمت  ۴۰ دقیقه ای مضمونی کمدی دارد  و  داستان پنج خانواده را روایت می کند که به دلایلی مجبور می شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این پنج خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته اند و در یک روز بنا به اتفاقی مجبور می شوند که با هم زندگی کنند ...

بازیگرانی چون فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، مجید شهریاری، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، جواد عسگری، شمسی فضل اللهی، رضا ناجی و  مهوش وقاری در این مجموعه  به ایفای نقش می‌پردازند.
باز پخش این سریال  ۱۰:۱۵ و ۱۴:۳۰  روز بعد خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.