چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

نظر رئیس‌جدید سازمان‌سینمایی درباره تبلیغات ماهواره‌ای فیلم‌های سینمایی

محمد مهدی حیدریان

صدا و سیما: رئیس سازمان سینمایی: با پخش کنندگان تیزر فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای برخورد جدی و قانونی می‌شود.

محمد مهدی حیدریان با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان سینمای کشور مملکت خود را دوست دارد و توجه زیادی به نیازهای فرهنگی کشورشان دارند، افزود: اینکه یک شبکه ماهواره‌ای با پخش این آثار بخواهد برای خود وجهه‌سازی کند دست اندرکاران به دنبال جلوگیری از این سوء استفاده هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به تازگی سکان مسئولیت سینمای کشور را عهده دار شده است، ادامه داد: اینکه در عرصه‌های مختلف با سینمای ایران تلاش می‌شود کسب حیثیت کنند دست ما نیست، ما تلاش می‌کنیم خودمان باشیم، هویت خود را داشته باشیم و خدمت بیشتری به مردم کنیم.

حیدریان بدون اشاره به اینکه چه کسانی تبلیغات این فیلم‌ها را در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای قرار می‌دهند، گفت: با کسانی که در خارج از کشور این کار را می‌کنند حتما برخورد می‌کنیم و مدعی آن‌ها خواهیم بود، همانطور که تاکنون بارها این اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری افزود: به دنبال آن هستیم که بتوانیم به صورت حقوقی هم این موضوع  را در عرصه بین‌المللی نیز پیگیری کنیم.

این در شرایطی است که علاوه بر کالاها، تبلیغات فیلم‌های سینمایی ایرانی به وفور در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و معاند در حال پخش است و به نظر می‌رسد ساز و کار و نظارت کافی بر این امر وجود ندارد.

رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری همچنین درباره چشم انداز سینمای ایران گفت: مهمترین چشم انداز ما برای سینما در حوزه فیلمسازی، برنامه سازی و تصویرسازی است و موقعیت جهانی تصویر سازی اقتضا می‌کند که ما نهضت تولید محتوا راه بیاندازیم.

حیدریان با بیان اینکه نهضت تولید محتوا برای همه رسانه‌ها لازم است، افزود: در دنیا هم به این نتیجه رسیده‌اند که روایت گر مسلم این قرن، تصویر است.

وی گفت: ما باید عقب ماندگی خود را در این زمینه جبران کنیم، همین سیاست را در همه بخش‌های سازمان دنبال خواهیم کرد و این اتفاقات شدنی نیست مگر اینکه تمام اهالی سینما احساس مسئولیت کنند و همراه با اختیاراتی که نیاز دارند با تمام توان خود به میان بیایند و سینما را بسازند.

رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری ادامه داد: از پیشنهادهایی که برنامه‌ای منسجم و به هم پیوسته‌ای برای این تغییر ارائه دهد استقبال می‌کنیم. 

حیدریان گفت: من نگران تغییر نیستم بلکه نگران تدوین یک برنامه منسجم هستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.