چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

اعتراض اینستاگرامی رضا رشیدپور/ امروز ما فرهنگ‌مان این است

خبرآنلاین: رضا رشیدپور با انتشار بخشی از یکی از ترانه‌های روزبه بمانی که علیرضا عصار آن را به‌تازگی خوانده است، نسبت به پای‌بند نماندن بخشی از مردم به کمپین چهارشنبه‌سوری بی‌خطر اعتراض کرد.

رضا رشیدپور، مجری تلویزیون با انتشار تصویرهایی از خودروهای آمبولانس و آتش نشانی که اثر انفجار ترقه و نارنجک روی آن دیده می‌شود در صفحه اینستاگرام خود، اعتراضش نسبت به آن چه در شب چهارشنبه سوری گذشت را نشان داد.

او همچنین از قسمتی از یکی از تازه‌ترین ترانه‌های روزبه بمانی که علیرضا عصار آن را خوانده است به عنوان کپشن استفاده کرد و نوشت: «ما مردمانی عاشق کورش/ ما قوم در تاریخ جا مانده/ جدا کدام از ما فقط یک بار/ یک خط از آن تاریخ را خوانده؟ ... باید پذیرفت این حقیقت را/ امروز ما فرهنگ‌مان این است.»

علیرضا عصار که از پنجم تا هشتم بهمن سال جاری پس از شش سال دوری از صحنه، برای اجرای زنده روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران رفت ‌این ترانه روزبه بمانی را به عنوان یکی از تازه‌ترین قطعاتش خواند: «با سختیِ بت‌ها چه باید کرد؟/ با این تَشَتُت‌ها چه باید کرد؟/ گیرم تفاوت‌ها نمایان شد/ با بی‌تفاوت‌ها چه باید کرد؟/ با مردمی که سیل را هر سال/ بر گردنِ قسمت می‌اندازند/ دنیای‌شان را می‌دهند اما/ قبل از دعا یک سد نمی‌سازند.

ما مردمانی عاشق کورش/ ما قومِ در تاریخ جا مانده/ جداً کدام از ما فقط یک بار/ یک خط از آن تاریخ را خوانده؟/ ما فخرمان فرهنگ دیروز است/ انکار هر یک درد تسکین است/ باید پذیرفت این حقیقت را/ امروز ما فرهنگ‌مان این است.

تا زخم را گردن نمی‌گیریم/ این زخم‌های کهنه پابرجاست/ ما بیشتر دنبال توجیه‌ایم/ این فرق ما با مردم دنیاست/ جداً اگر ما فخر دنیاییم/ از مردم دنیا چه باید گفت؟/ من می‌پذیرم که بدبینم/ تو جای من، از ما چه باید گفت...»

در پی وقوع حادثه پلاسکو در سی‌ام دی سال جاری و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان، پویش‌هایی با عنوان چهارشنبه‌سوری بی‌خطر شکل گرفت که از شهروندان می‌خواست با رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال اجازه دهند آتش‌نشانان این شب را کنار خانواده‌هایشان بگذرانند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.