شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

با تغییر رئیس سازمان سینمایی

اما و اگرهای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر

آرم فجر جهانی

سینماپرس: با توجه به عدم اطلاع رسانی از سوی جشنواره جهانی فیلم فجر به نظر می‌رسد جداسازی جشنواره ملی از بین‌المللی آخرین دوره خود را تجربه می‌کند.

جشنواره جهانی فیلم فجر طبق اعلام قبلی، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود. اما نکته حایز اهمیت اینکه از تاریخ ۲۱ اسفندماه تا به امروز هیچ خبری از جشنواره اعلام نشده است.  

این جشنواره که جداسازی آن برای حجت اله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی از اهمیت خاصی برخوردار بود، سال گذشته با پیگیری‌های مداوم دبیر و مدیران اجرایی کارهای مربوط به برگزاری جشنواره انجام  و اطلاع رسانی به موقع صورت می‌گرفت اما با تغییر رئیس سازمان سینمایی، توجه به این مهم که محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی اعتقادی به جداسازی جشنواره بین المللی از جشنواره ملی ندارد و به نظر می‌رسد جداسازی جشنواره ملی از بین المللی آخرین دوره خود را تجربه می کند.

اما نکته حایز اهمیت درباره برگزاری این دوره از جشنواره؛ با توجه به عدم اطلاع رسانی از ۲۰ اسفند و توقف عملیات اطلاع رسانی، با وجود تاکیدات قبلی به نظر می‌رسد در برگزاری این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر نیز اما و اگرهایی وجود دارد. این جشنواره در طول برگزاری آنگونه که برای آن برنامه ریزی شده بود نتوانست جایگاه مناسبی حتی در منطقه پیدا کند. در سطح جهان نیز با توجه به عنوان جشنواره اقبال چندانی نداشت زیرا با نزدیک بودن برگزاری جشنواره به جشنواره و بازار بین المللی کن  این جشنواره نتوانست با اقبال سینماگران مواجه شود. حال باید دید تصمیم رئیس سازمان سینمایی درباره نگاه به جشنواره جهانی و برگزاری این دوره از جشنواره چه خواهد بود و چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.