یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

آقایان! گیشه‌های سرد را چگونه با عملکرد داغ خود توجیه می‌کنید؟!

فیلم نوروز ۱۳۹۵

سینماپرس: آمار فروش سینماها در همین یک هفته ابتدایی نوروز فارغ از افت محسوس فروش نسبت به سال قبل بیانگر دو نکته مهم است.

به گزارش سینماپرس، دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «آباجان» که در اختتامیه جشنواره از سوی مدیرعامل خانه سینما به عنوان فیلم‌های مردمی انتخاب شده‌اند، نتوانسته اند فروشی را که از آنها انتظار می رفته داشته باشند. در همه این سال ها و از «سگ کشی» گرفته تا «اخراجی‌ها» همواره فیلم‌های برگزیده آرای مردمی جشنواره گیشه ای پررونق داشته اند ولی امسال مورد عجیبی رخ داده است.!

باز «ماجرای نیمروز» با تیزرهای مکفی  توانسته فروشی متوسط داشته باشد اما «آباجان» در یک هفته ابتدایی نوروز به زحمت از رقم فروش 100 میلیون گذشته و در انتهای جدول فروش قرار گرفته است.
اینکه چطور می شود «آباجان» به عنوان یکی از آثار مردمی جشنواره معرفی شود ولی در بهترین موعد اکران که نوروز است قعرنشین باشد ، پرسشی است که خانه سینما که این سال ها مدیریت آرای مردمی جشنواره را داشته باید بدان پاسخ دهد.
 مگر می شود فیلمی مانند «گشت2» که در یک هفته 20 برابر «آباجان» فروخته جایی در آرای مردمی جشنواره نداشته باشد اما «آباجان» یکی از آثار مردمی باشد؟! جالب است که صدرنشین فروش نوروز امسال «خوب، بد، جلف» است که باز هم به سیمرغ مردمی جشنواره نمی رسد و صرفاً به تقدیر بسنده می کند!
نکته دوم قعرنشینی کامل «یک روز به‌خصوص» است؛ فیلمی که حتی در جشنواره هم مورد توجه قرار نگرفت اما احتمالا چون سازنده‌اش، رئیس شورای صنفی نمایش است به بهترین موعد اکران یعنی نوروز رسید.
شورای صنفی نمایش باید صراحتاً درباره انتخاب یک فیلم ضعیف برای اکران نوروز و هدر رفتن فرصتی که می توانست به رونق گیشه ها کمک کند توضیح دهد.
 این پرسش پیش روی شورای صنفی نمایش است که آیا منفعت رئیس را بر منفعت کلی سینماگران دیگر که تمایل داشته اند فیلمشان در این موعد روی پرده برود ترجیح داده‌اند؟ و آیا این مصداقی بر عدم کارشناسی در چیدمان اکران نوروزی نبوده است؟!

* جوان / ایزد مهرآفرین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.