یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

نگاهی به آمار فروش روزانه فیلم‌ها در سال ۹۵ و ۹۶

کاهش ۳۰۰ میلیونی فروش فیلم‌های نوروزی سال ۹۶

اکران نوروزی 96-آباجان-ماجرای نیمروز-یک روز بخصوص-گشت2-خوب بد جلف-سه بیگانه

سینماپرس: با نگاهی به آمار فروش روزانه فیلم‌ها در سال ۹۵ و ۹۶ شاهد کاهش نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومانی فروش فیلم‌های نوروزی در سال ۹۶ در هفته اول نمایش هستیم.

در اولین هفته نمایش فیلم‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته با کاهش اقبال مخاطب نسبت به آثار به نمایش درآمده بودیم. اگر نگاهی مقایسه‌ای به آمار فروش (مکانیزه) فیلم داشته باشیم خواهیم دید فیلم‌ها با فروش کمتری مواجه شدند در شرایطی که بلیت سینماها ۲۰ درصد افزایش یافت.  

نوروز ۹۵ فیلم‌های «من سالوادور نیستم « «۵۰ کیلو آلبالو»، «ابد و یک روز « «بادیگارد»، «خشم و هیاهو» و «کفش‌هایم کو» به نمایش درآمد. اکران فیلم ها از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۴ آغاز شد اما اکران فیلم های نوروزی سال ۹۶  از روز ۲۵ اسفند ماه سال ۹۵ بود.

 روز ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۵ اولین روز اکران نوروزی فروش فیلم های نوروز امسال «خوب بد جلف»، «گشت ۲»، «سه بیگانه»، «ماجرای نیمروز»، «آباجان»، «یک روز بخصوص»   به فروش ۲۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دست یافت.  

در روز ۲۶ اسفند سال۱۳۹۴ مجموع فیلم‌های اکران شده در این روز ۲۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشت. در همین تاریخ (۹۵/۱۲/۲۶) مجموع فروش فیلم‌های نوروزی که موفق به اکران شدند این رقم به ۳۹۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.  

در روز ۲۷ اسفند سال ۹۴ مجموع فروش فیلم‌های نوروزی ۳۲۸ میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود. این رقم در تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۵ مبلغ ۵۰۸ میلیون تومان رسید.

در روز ۲۸ اسفند سال ۹۴ مجموع فروش فیلم های نوروزی ۴۱۲ میلیون تومان بود که در همین تاریخ در سال ۹۵ این مبلغ به ۳۴۰ میلیون ۱۰۰ هزار تومان رسید.  

در روز ۲۹ اسفند ماه سال ۹۴ مبلغ فروش فیلم ها به ۲۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در همین تاریخ سال ۹۵ این رقم به ۲۸۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.  

در روز ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۹۵ فروش فیلم ها به رقم ۲۰۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید این در شرایطی است که سال گذشته اسفندماه ۲۹ روزه بوده است.  

در روز ۱ فروردین سال ۹۵ مبلغ فروش فیلم ها ۲۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که در همین تاریخ در سال ۹۶ به رقم ۷۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش فیلم های نوروزی دست می‌یابد.  

در روز ۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ فروش فیلم ها به رقم ۶۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان رسید.

در روز ۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ فروش فیلم ها به رقم ۹۰۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست یافت.  

در مجموع فروش فیلم ها در یک هفته کامل از ابتدای نمایش در سال ۹۵ به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان دست یافت. این در حالی است که فروش فیلم در یک هفته کامل نمایش در سال ۹۶ به ۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان رسید. که با افت ۲۸۶ میلیون تومانی مواجه شده است.  

* فارس

مقایسه فروش فیلم‌های در سال ۹۵ و ۹۶
تاریخ مجموع فروش (تومان) تاریخ مجموع فروش (تومان)
۹۵/۱۲/۲۵ ۲۹۴.۴۰۰.۰۰۰
۹۴/۱۲/۲۶ ۲۳۳.۵۰۰.۰۰۰ ۹۵/۱۲/۲۶ ۳۹۴.۱۰۰.۰۰۰
۹۴/۱۲/۲۷ ۳۲۸.۳۰۰.۰۰۰ ۹۵/۱۲/۲۷ ۵۰۸.۰۰۰.۰۰۰
۹۴/۱۲/۲۸ ۴۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ۹۵/۱۲/۲۸ ۳۴۰.۱۰۰.۰۰۰
۹۴/۱۲/۲۹ ۲۳۹.۵۰۰.۰۰۰ ۹۵/۱۲/۲۹ ۲۸۹.۱۰۰.۰۰۰
۹۵/۱۲/۳۰ ۲۰۳.۱۰۰.۰۰۰
۹۴/۱/۱ ۲۹۱.۳۰۰.۰۰۰ ۹۵/۱/۱ ۷۱۶.۲۰۰.۰۰۰
۹۴/۱/۲ ۶۲۰.۷۰۰.۰۰۰
۹۴/۱/۳ ۹۰۵.۸۰۰.۰۰۰

مجموع

۳ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان مجموع

۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.