چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

هنرمندانی که می‌خواهند به بهشت بروند

شورای شهر

خبرآنلاین: مدیر تولید «کلاه قرمزی»، خواننده «روزگار جوانی» و بازیگر «سجاده آتش» ثبت‌نام کردند

دو بازیگر، دو تهیه‌کننده، دو خواننده، دو ترانه‌سرا و دو کارگردان، هنرمندانی هستند که برای حضور در پنجمین انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده‌اند.

 رضا ایرانمش بازیگر، علی قائم‌مقامی تهیه‌کننده سینما و مدیرتولید مجموعه «کلاه قرمزی»، عبدالحسین مختاباد خواننده موسیقی سنتی، محمدرضا عیوضی خواننده موسیقی پاپ، امیرعلی عسگری تهیه‌کننده برنامه‌های سیاسی، مرتضی کاظمی بازیگر نقش‌های مکمل، افشین علا ترانه‌سرا، عباس سجادی ترانه‌سرا، حسین دهباشی مستندساز و مهرداد فرید کارگردان سینما، ۱۰ هنرمندی هستند که در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران ثبت نام کرده‌اند. 

اینک باید تا 17 اردیبهشت منتظر بمانیم تا ببینیم صلاحیت کدام  یک از این هنرمندان تایید و کدام رد می‌شود و روز بیست‌ونهم همان ماه نام چه کسانی روی برگه رای نوشته خواهد شد تا به ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، ساختمان شورای اسلامی شهر تهران راه پیدا کنند. نگاهی انداخته‌ایم به کارنامه 10 هنرمندی که می‌خواهند به بهشت بروند. 

بازیگر و تهیه‌کننده «سجاده آتش» در میان ثبت نام کنندگان

رضا ایرانمنش متولد 1346 در جیرفت، فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده تربیت معلم است.

از جمله آثاری که این جانباز شیمیایی جنگ ایران و عراق در آن‌ها بازی کرده است می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی «وفا» و «ستایش» اشاره کرد. او که در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1372 کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «سجاده آتش» شد، اول فروردین 96 با حضور در فرمانداری تهران نسبت به ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اقدام کرد.

علی قائم‌مقامی با همراهی کیومرث پوراحمد برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران رفت 

علی قائم‌مقامی متولد 1347، تهیه‌کننده، مدیر تولید و مجری طرح از سال 1372 با فیلم سینمایی «سجاده آتش» فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. این عضو هیئت‌مدیره و سخنگوی خانه سینما که در کارنامه کاری‌اش مدیریت تولید «کلاه قرمزی 91، 92، 93 و 94 » به چشم می‌خورد، روز سوم فروردین 96 برای ثبت نام به فرمانداری رفت.

از موسیقی سنتی تا موسیقی پاپ

سیدعبدالحسین مختاباد، متولد 1345 آهنگساز و خواننده موسیقی سنتی، عضو اصلاح‌طلب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای حضور در پنجمین دوره نیز نام‌نویسی کرد.

اگر تصنیف «تا کی به تمنای وصال تو یگانه/ اشکم شود، از هر مژه چون سیل روانه...» برایتان آشناست پیداست که «تمنای وصال» از معروف‌ترین آثار هنری مختاباد، بنیان‌گذار و خواننده عضو گروه رودکی را شنیده‌اید.

و اگر احتمالا از بینندگان سریال «روزگار جوانی» که سال 1377 از شبکه پنج سیما پخش می‌شد بوده‌اید، باید با «مثل یک رنگین‌کمون هفت رنگ/ سرگذشت زندگیمون رنگ رنگ/ ای صمیمی، ای قدیمی، هم قطار/ بر دل شب، شبنم عشقی بکار...» به یاد محمدرضا عیوضی بیفتید. خواننده پاپی که این روزها عزم ورود به شورای شهر تهران را کرده است. عیوضی روز دوم فروردین برای ثبت نام به فرمانداری تهران رفت.

از تهیه‌کننده برنامه‌های سیاسی تا بازیگر نقش‌های مکمل  

امیرعلی عسگری، 32 ساله، کار خبرنگاری را در سال 1380 از «باشگاه خبرنگاران جوان» شروع کرد و تهیه‌کنندگی برنامه‌هایی سیاسی مثل «مجلس و اقتصاد مقاومتی»، مجری‌گری برنامه «متن و حاشیه» و چند کار دیگر از همین دست در کارنامه‌اش دیده می شود. او روز پنجم فروردین ثبت نام کرد.  

مرتضی کاظمی 

مرتضی کاظمی بازیگر نقش‌های مکمل در سریال‌هایی مثل «در قلب من» و فیلم‌هایی مثل «ازدواج به سبک ایرانی» و «زن‌ها فرشته اند» هم روز ششم فروردین به فرمانداری تهران رفت.

ترانه‌سرایان شورای شهر تهران

اگر کودکی دارید که دوم دبستان است لابد این شعر را از زبانش شنیده‌اید: «بلدم شعر بگویم، بلدم قصه بخوانم/ بلدم خستگی‌ات را به سلامی بتکانم/ بلدم لانه بسازم ببرم پیش کبوتر/ بلدم شاخه گلی را بدهم هدیه به مادر/ بلدم پاک و مرتب بزنم شانه به مویم/ بلدم آینه باشم، بلدم راست بگویم/ بلدم روی لب تو گل لبخند بکارم/ بلدم مردم دنیا، همه را دوست بدارم...»

سراینده این ترانه افشین علا که خود را شاعری سیاسی- اجتماعی می‌خواند نیز متقاضی حضور در شورای شهر تهران است.

قطعه «خاطرات گمشده» فریدون آسرایی را گوش داده‌اید؟ « آن چشم‌ها هنوز رهایم نمی‌کنند/ فکری به حال دغدغه‌هایم نمی‌کنند/ آن چشم‌های آبی دریایی‌ات هنوز/ یک قطره گریه نیز برایم نمی‌کنند...» ترانه‌اش از سید عباس سجادی است. سجادی مشاور هنری معاون امور هنری وزیر ارشاد و مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از دیگر ثبت نام کنندگان است.

دو کارگردان هم آمدند

حسین دهباشی متولد 1350 تاریخ‌پژوه، مستندساز و دبیر سایت «تاریخ آنلاین» که با ساخت مستندهای تبلیغاتی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ «این بهاری است در پشت زمستان مانده» و «امشب، شبِ شماست» بیشتر در میان مردم شناخته شد نیز برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده است.

حسین دهباشی 

از جمله دیگر مستندهای دهباشی می‌توان به «ارزش بوسه، لذت یک تکه شیرینی»، «قصه‌های چین و ماچین»، «نفت و شکلات» و... اشاره کرد.

مهرداد فرید، موسس و سردبیر اسبق مجله «فیلم نگار» و کارگردان فیلم‌هایی هم چون «دعوتنامه»، «بی‌تابی بیتا»، «زن‌ها شگفت‌انگیزند»، «از ما بهتران»، «همخانه» و «آرامش در میان مردگان» هم در انتخابات شورا ثبت‌نام کرد. در کارنامه کاری او نویسندگی، تهیه‌کنندگی و تدوین هم دیده می‌شود.

مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما، سال گذشته با فیلم «دعوتنامه» با بازی میترا حجار، شقایق فراهانی و حمیدرضا آذرنگ در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.