سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

با صدور بیانیه ای؛

«مهدی کلهر» برای ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد

دکتر مهدی کلهر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی کلهر مشاور رسانه ای رئیس جمهور در دولت های نهم و دهم برای حضور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سینماپرس وی که پیش از این مسئولیتهای متعددی را در حوزه های فرهنگی و هنری از جمله مدیر کل موسیقی سازمان صدا و سیما، مدیریت حوزه سینما در کابینه شهید رجایی و عضویت در شوراهای متعدد مشورتی و اجرایی فرهنگی را در سابقه فعالیتهای خود دارد، عصر امروز با ارسال بیانه ای به رسانه های گروهی برای ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است مهدی شهید کلهر برادر اساتید اخلاق و عرفان مرحوم آقا مجتبی تهرانی و استاد آقا مرتضی تهرانی است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن ارحیم

" آیا ندیده اید که خدا هرچه در آسمانها و زمین است، رام شما کرده و نعمت های خود را چه آشکار وچه پنهان بر شما ارزانی داشته است؟ و عده ای از مردم بی هیچ دانشی یا راهنمائی وکتاب روشنی، درباره ی خدا جدال می کنند. "  (سوره لقمان. آیه۲۰)

هم میهنان گرامی

همه ی نعمت های خدادادی و همه ی امکانات مادی و معنوی حاصل از تلاش نسل های قبل و نیروهای جوان و متخصص و آماده بکار فراوان، همراه با  ثروت در اختیار ماست.

مملکت ما بر روی گنجینه ای از ثروت مادی و نیروی انسانی دانا و توانا استوار شده و کارهای فراوان ناتمام بر زمین مانده است؛ اما چرا جوانان جویای کار بیکار نشسته اند؟ !

پاسخ به این پرسش، وظیفه دولتی است که توسط شما ملت برگزیده می شود.

روزگاری بیماری کشور ما بیسوادی و نداشتن مهارت و تجربه و پول و امکانات و ماشین آلات پیشرفته بود؛ اما امروز  که ظاهراً بیش از نیاز کشور فارغ التحصیلان دکتری و مهندسی و تکنسین و کارگران ماهر و پول و امکانات مادی داریم، پس چرا معضل بیکاری همچنان حل نشده است؟ !

قطعا اقتصاد ما مشکلاتی داشته و بیمار است؛ اما بیماری اقتصاد ما با بیماری اقتصاد کشورهای توسعه یافته، صنعتی و غربی متفاوت و بالطبع علاج آن نیز متفاوت است.

 تولیدات آنها فاقد مشتری بوده و چون بی مشتری بودند چاره ای جز روی آوردن به "سیاست های انقباضی" نداشتند؛ ولی برعکس، تولیدات ما دارای مشتری بوده و هست؛ ولی محصولاتمان پاسخگوی نیازهایمان نبوده و نیست.

یکی از اهداف انقلاب اسلامی تبدیل اقتصاد "واردات محور" و وابسته دوره پهلوی به اقتصاد "تولید محور" بود. ولی متاسفانه همچنان شاهد گردنکشی اقتصاد واردات محور در برابر اقتصاد تولید محور هستیم.

ایرانیان عزیز

سوال اینجاست؛ آیا واقعا مشکلات ما اقتصادیست؟ یا مشکلات اقتصاد ما مربوط به "اخلاق اقتصاد" و "فرهنگ اقتصاد" است؟

امروز بیش از آنکه نیازمند تحولات اساسی در زیرساخت های اقتصادی باشیم که هستیم، محتاج توجه به اخلاق اقتصادی هستیم.

درست است که ما در عرصه جهانی ناگزیریم در همان چارچوب های اقتصادی عرضه و تقاضا به داد و ستد بپردازیم؛ اگرچه نمیتوانیم بر اساس وجدان و اعتقادات و دین و مکتب مان، مانند برخی از قدرت های اقتصادی داروی فاسد و غذای مسموم به دیگران  بفروشیم! ولی در همان چارچوبها تا جایی که با ارزش هایمان منافاتی نداشته باشد تعامل خواهیم کرد.

مزیت ما در در میان رقبای منطقه ای و جهانی انرژی ارزان است. چنانچه مزیت کشور چین کارگر ارزان است.

ما میتوانیم برای تولیدات داخلی، ارزانترین انرژی را در اختیار تولیدات کشاورزی، دامی، صنعتی، معدنی و... قرار دهیم تا با پایین آمدن قیمت تمام شده تولیدات مان چه در داخل و خارج توان رقابت بیشتر داشته باشند

مرحوم شهید مدرس میگوید:" در این کشور مسائل پیچیده ریاضی حل می شود اما گاهی بدیهیات درک وفهم نمی شود."

 اینجانب به عنوان یک خادم کوچک در عرصه ی پژوهش و فرهنگ کشور عزیزمان ایران و یک خدمتگزار در نظام جمهوری اسلامی، با سالها تجربه ی اجرایی و به تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری که در آغاز  سال جدید در حرم رضوی (ع) ایراد فرمودند، حضورم  را برای انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولتی کارآمد، پرتلاش، متدین، جهادی، انقلابی و مردمی اعلام می نمایم و از همه ی اندیشمندان واندیشه ورزان و طراحان

وخلاقان و پژوهشگران وصاحب نظران عرصه های سیاست، فرهنگ، اقتصاد، هنر و فرهنگسازان، برادرانه دعوت می نمایم تا برای ساخت ایرانی هوشمندتر، زیباتر، شاداب تر، و تواناتر، طرح های سازنده خود را برای اجرا ارائه نمایند.

 "شعار" ها مسیر  رسیدن به اهداف ملی را  روشن می کنند؛ اما مجریان وگارگزاران مکلفند با تکیه بر شعور،   مسیر تحقق شعار های ملی را هموار سازند.

به امید روزهای سرشار از خلاقیت، کوشش، و تلاش و سازندگی، وشادکامی با توکل بر خداوند متعال به سوی انتخابات ۹۶ حرکت خواهیم کرد.

سرباز ساده ی عرصه ی پژوهش و فرهنگ

مهدی کلهر

۱۵ فروردین ۱۳۹۶

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.