یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

زندگانی: نیازمند جشنواره هایی هستیم که ارزش ها را در جامعه احیاء کنند

نمایی از فیلم سینمایی ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی

سینماپرس: امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم سماء گفت: امروزه نیازمند جشنواره هایی هستیم که ارزش ها را در جامعه احیاء کنند و به نظرم جشنواره «سماء» می تواند مسیر درست زندگی کردن را از طریق آثار سینمایی به مخاطبان نشان دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ضرورت ساخت آثاری در جهت پیوند دین با زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است. همان گونه که در جامعه امروز کمتر توجه ای به سبک زندگی اصیل ایرانی می شود در زمینه آثار هنری نیز این نقصان را می شود ملاحظه کرد و به نظرم چند دلیل برای این کمبود وجود دارد که از جمله آن ها تغییر شرایط زندگی و گرایش به جهان تکنولوژیک بوده که موجب فاصله افراد با نوع آداب و رسوم و زندگی سنتی ما شده و حتی شکل ارتباطات را متفاوت کرده است.

وی ادامه داد: تصاویر تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب دارد و همان گونه که محصول نامناسب و مغایر با فرهنگ ما می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روح و روان مخاطب باقی بگذارد، آثار ارزنده تصویری اعم از سینمایی و سریالی و آثار نمایشی می توانند جهان انسان ها را تغییر داده و دریچه ای زیبا به زندگی ما ببخشند. از جمله موارد قابل توجهی هم که می تواند زندگی ما را معنا ببخشد، توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی می باشد.

زندگانی سپس با بیان اینکه متاسفانه در گذر زمان بسیاری از نکته های مهمی که در فرهنگ اصیل مان وجود داشت را فراموش کردیم اظهار داشت: ما به راحتی از اعیاد مذهبی و مراسم ها و جشن های ملی خود گذشتیم و به سمت فضاهای بیگانه رفتیم و شرایط به سمتی رفت که حالا نمی توانیم به راحتی ادعا کنیم که پایبند فرهنگ و سنت خود هستیم! و این درد عظیمی است.

بازیگر فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» تأکید کرد: جشنواره «سماء» با ارائه آثاری مطلوب می تواند مخاطبان را متوجه فرهنگ اصیل خود کرده و خلل ها و نابسامانی هایی را که از طریق تجددگرایی به وجود آمده است کمرنگ کند. ما باید به سراغ سنت های دینی و ملی خود برویم و از آفت هایی که زندگی مدرن به جای می گذارد، دور شویم. متاسفانه هنوز نتوانستیم ارزش های خود را در جهان تازه بشناسیم و دچار سرگردانی شده ایم و گاهی نمی دانیم که کدام مسیر درست است.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: ما در ادبیات آثار ارزشمندی داریم که در آن ها اشاره به سبک درست زندگی برای مردم شده است و توصیه هایی که بزرگان برای چگونه زندگی کردن ارائه می دهند می تواند برای مخاطبان و فیلمسازان منبع خوبی باشد. به نظرم در سال های اخیر قدری از فرهنگ والای خود فاصله گرفتیم و قائل به سنت نیستیم و از این رو جشنواره «سماء» به درستی توانسته وارد فضایی شود که جای کار بسیاری در آن وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.