شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

نان و پیاز سینما و کری‌خوانی «هنر و تجربه»!

هنر و تجربه

سینماپرس/ جبار آذین: نمایش فیلم‌های استاندارد در سالن‌های هنر و تجربه نمی‌تواند باعث آبروریزی فیلمک‌های ضعیف این گروه شود. به همین دلیل هنر و تجربه به جای کری‌خوانی باید شاکر جدایی و تمیزی سفره خود با حرفه‌ای‌ها باشد.

مشکلات و معضلات ساختاری، فکری و عملکرد غیرحرفه‌ای گروه هنر و تجربه ادامه دارد. این گروه به تازگی به دلیل دریغ درست و حرفه‌ای نمایش فیلم‌های حرفه‌ای در سالن‌های این گروه و خودداری حرفه‌ای‌های سینما از نمایش فیلم‌های آماتوری هنر و تجربه در سالن‌های نمایش آثار حرفه‌ای، به رودررویی آشکار، نادرست و غیرحرفه‌ای با بدنه سینمای کشور پرداخته است، اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود و به غلط و برای بازارگرمی ادامه خواهد داشت! این در حالی است که متولیان هنر و تجربه دو نکته را از یاد برده‌اند، نکاتی که توجه به آنها در واقع به نفع‌شان است.

نخست اینکه، رویداد مورد بحث سبب می‌شود فیلم‌های گروه یاد شده در سانس‌ها و سالن‌های بیشتر و اختصاصی خود اکران شوند و دوم با برنامه حرفه‌ای‌ها، دیگر نمایش فیلم‌های استاندارد در سالن‌های هنر و تجربه نمی‌تواند باعث آبروریزی فیلمک‌های ضعیف این گروه شود. به همین دلیل هنر و تجربه به جای کری‌خوانی باید شاکر جدایی و تمیزی سفره خود با حرفه‌ای‌ها باشد. اضافه شدن ۲۰ درصد به قیمت بلیت سینماهای ممتاز، یادآور این حکایت است که سینما نان ندارد بخورد، پیاز به‌ خوردش می‌دهند تا اشتهایش باز شود! جناب وزیر ارشاد و مسئولان سازمان سینمایی به جای کوشش برای رفع کاستی‌ها و عیوب سینمای کشور و زمینه‌سازی برای تولید آثار خوب و استاندارد و مردمی، قیمت بلیت سینماهای ممتاز را بالا برده‌اند. غافل از اینکه، وقتی فیلم خوب تولید نمی‌شود، اگر قیمت بلیت سینماها صد برابر هم شود، هیچ تأثیری در کمیت و کیفیت سینما و جلب‌نظر مخاطب نخواهد داشت. آقایان، فیلم خوب بسازید تا مردم به سوی سالن‌های سینما بیایند. سینمای ممتاز و قیمت بلیت ممتاز به فیلم ممتاز هم نیاز دارد. افزایش قیمت بلیت سینماها بدون افزایش تولید فیلم‌های خوب، همان حکایت سینمای گرسنه، نداشتن نان و خوردن پیاز است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.