شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

در پی ۳ میلیاردی شدن یک فیلم انقلابی

از استقبال مردم تا حمله یک اصلاح طلب به «ماجرای نیمروز»

ماجرای نیمروز

سینماپرس: با تداوم استقبال مردم، فروش فیلم «ماجرای نیمروز» به ۳ میلیارد تومان رسید.

فیلم «ماجرای نیمروز» که به روایت حوادث سال ۱۳۶۰ شمسی و ترورهای منافقین می‌پردازد، پس از دریافت جایزه بهترین فیلم از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، در اکران عمومی نیز به موفقیت نسبی رسید. این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تاکنون به فروش بیش از ۳ میلیارد تومان دست یافته است.

اما برخلاف استقبال مردم، یکی از چهره‌های سیاسی جریان اصلاحات، انتقادات تندی را علیه فیلم «ماجرای نیمروز» مطرح کرد.
صادق زیباکلام در یادداشتی در سایت خبرآنلاین، نوشت: بنده فیلم را دیدم و به نظرم یک کار کاملاً دولتی آمد.
وی همچنین در عبارات متناقضی، ضمن اشاره به اینکه اهلیتی برای نقد هنری و سینمایی یک فیلم ندارد نوشت: به نظرم فیلم بدون سوژه و بدون داستانی منسجم بود که صرفاً توسط یکسری سکانس‌های بی‌ارتباط با یکدیگر سرهم شده بود؛ و البته سرشار از اکشن‌هایی که برای پسربچه‌های۱۳-۱۰ می‌توانست هیجان‌انگیز باشد. قطعاً «ماجرای نیمروز» واجد ارزش‌های هنری برجسته‌ای بوده که بهترین فیلم جشنواره فجر شناخته شد و کلی سیمرغ بلورین به آن تعلق گرفت. اینکه بنده آن ارزش‌ها را ندیدم قطعاً بازمی‌گردد به کم‌عمق بودن دانش سینمایی‌ام.
زیباکلام همچنین در این متن آورده است: «باز جای شکرش باقی است که حسب معمول که هر امر ناخوشایندی که از فردای انقلاب در ایران اتفاق افتاده به آمریکا، صهیونیست‌ها و سفارت انگلستان نسبت داده می‌شود، در این فیلم حداقل پای استکبار جهانی به میان نیامده است.»

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.