شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

در پی بی تدبیری مسئولان تلویزیون

پخش دو برنامه سینمایی تلویزیون در یک شب و تقریباً یک ساعت!/ رقابت «سینما یک» و «سینما دو» با حذف «هفت»

سینما یک-هفت-سینما دو

سینماپرس: برنامه «سینما یک» که سال‌ها پیش از تلویزیون پخش می‌شد، به آنتن بازگشته است و از این هفته پنجشنبه‌ها از شبکه اول سیما پخش خواهد شد. این در حالیست که برنامه سینما دو هم با محوریت سینما پنجشنبه شب ها از شبکه دو روی آنتن می ورد!

به گزارش سینماپرس، در حالی برنامه «سینما یک» با اجرای غلامعباس فاضلی پس از سالها به تلویزیون بازگشته است که با بی برنامگی و بی تدبیری مسئولین تلویزیون این برنامه گفتگو محور تقریبا با برنامه «سینما دو» با اجرای محمد خزاعی و محوریت مسائل روز سینمای ایران همزمان شده است.

این خبر در حالی اعلام شده است که مطرح ترین برنامه تلویزیونی سینما که «هفت» بود با تصمیم مدیران تلویزیونی روزهای اخیر  با حذف افخمی در مقام مجری، ادامه آن را به بعد از انتخابات موکول شد.

براساس این گزارش، در سری جدید برنامه «سینما یک» هر هفته یک چهره فرهنگی یا هنری مهمان برنامه خواهد بود. تفاوتی که این دوره از برنامه با دوره‌های قبلی دارد این است که فیلمی که در برنامه به نمایش و نقد و بررسی درخواهد آمد فیلم «پیشنهادی» مهمان برنامه است. به عبارت دیگر تماشاگران به تماشای فیلمی خواهند نشست که فیلم محبوب مهمان برنامه است و او تماشای این فیلم را به آنها توصیه می کند.

تاکنون چهره‌های شاخص و متعددی از جامعه سینمایی، هنری، و فرهنگی به استودیوی «سینما یک» آمده‌اند و درباره فیلم محبوبشان به نقد و بررسی پرداخته‌اند.

این برنامه از همین پنجشنیه ۳۱ فروردین نخستین قسمت این برنامه ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. «سینما یک» تلاش می‌کند مجدداً فضای نقد و بررسی فیلم‌های تاریخ سینمای ایران و جهان را که از زمان برنامه «هنر هفتم» در دهه ۱۳۷۰ سابقه‌ای طولانی در «شبکه یک» داشته و چند سالی با وقفه مواجه شده بود، را احیا کند.

در این دوره از «سینما یک» غلامعباس فاضلی علاوه بر تهیه‌کنندگی، مجری این برنامه هم هست. «سینما یک» در گروه تأمین برنامه شبکه یک سیما تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.