یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

مربی ورزش پارکور که بازیگر سینماست +عکس

جام جم آنلاین: علیرام نورایی دو دهه قبل فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و بعدها فعالیت سینمایی‌اش را در سال 1384 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» آغاز کرد.

علیرام نورایی دو دهه قبل فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و بعدها فعالیت سینمایی‌اش را در سال 1384 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» آغاز کرد.


از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به حضور در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی اشاره کرد. 
 علیرام نورایی

او تاکنون در سریال‌های آسپرین (سینمای خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، کمکم کن، هوش سیاه، مسافری از هند و فیلم‌های سینمایی قلاده‌های طلا، استرداد، یتیم‌خانه ایران و امپراتور جهنم ایفای نقش کرده است.

نورایی همچنین مربی ورزش پارکور است و این رشته را به همراه برخی از دوستانش به ثبت رسانده است. با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شما در دانشگاه، مهندسی رایانه خواندید. چطور شد که بازیگر شدید؟

بله در دانشگاه جهاد مهندسی نرم‌افزار خواندم. از سال 1375 تئاتر کار کردم. بعد هم درگیر بازیگری شدم.

آیا در زمینه رایانه فعالیتی هم می‌کنید؟

نه. به صورت تخصصی در عرصه بازیگری در تلویزیون و سینما حضور دارم.

از نظر مالی شما را تامین می‌کند؟

خدا را شکر.

بهترین جواب ممکن را دادید.

(می‌خندد) چه بگویم؟ تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همکارانمان و کسانی‌که در این عرصه زحمت می‌کشند آنچنان که باید به حقشان نمی‌رسند.

مثل این‌که شما ورزشکار حرفه‌ای و مربی هستید.

نه به آن شکل، اما ورزش می‌کنم. سال‌ها قبل به اتفاق برخی از دوستانم رشته‌ای به اسم پارکور را ثبت کردیم، اما این روزها هر وقت فرصت کنم ورزش می‌کنم.

قدری درباره این رشته ورزشی صحبت کنید.

پارکور رشته‌ای است که فرضا اگر بخواهید از یک نقطه به نقطه دیگر بروید باید موانع را رد کنید. درواقع رد کردن موانع یک مسیر است که سال‌ها در هالیوود از آن استفاده می‌شد. من به همراه گروه پارادوکس باهم سال‌ها تمرین می‌کردیم. بعد از حدود چهار سال تمرین توانستیم در یکی از کمیته‌های ایروبیک حرفه‌ای آن را ثبت کنیم.

این انگیزه شما نسبت به ورزش‌کردن از کجا نشات می‌گیرد؟

اصولا بازیگری هستم که به ژانر اکشن و کارهای پرتحرک علاقه دارم. قبل از بازیگری هم در نوجوانی و جوانی ورزش را در برنامه روزمره‌ام داشتم. باشگاه می‌رفتم و بسکتبال کار می‌کردم. ورزش جزء لاینفک زندگی‌ام بود. زمانی که بازیگر شدم حس کردم ورزش کمک بسیاری می‌تواند بکند. ورزش به بازیگر قابلیت‌های زیادی می‌دهد. سعی کردم از آن کمک بگیرم تا هم روحیه و جسمی سالم‌تر داشته باشم و هم از نعمتی که خدا به من داده، بهترین استفاده را ببرم.

چقدر وقت‌تان را با خانواده سپری می‌کنید؟

اصولا آدم خانواده دوستی هستم و سعی می‌کنم از فرصتی که به‌دست می‌آورم، برای بودن با خانواده استفاده کنم.

از آخرین فعالیت‌هایتان در عرصه بازیگری چه خبر؟

مشغول بازی در سریالی هستم به اسم «نگهبان زمین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی میری رامشه. الان هم در قطار هستم برای رفتن به شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی تا قسمت‌های پایانی این مجموعه فیلمبرداری شود.

در عرصه سینما چطور؟

آخرین کار سینمایی من «امپراتور جهنم» ساخته آقای شیخ طادی است که نمی‌دانم کی اکران بشود. فیلم‌های دیگرم مثل «یتیم‌خانه ایران» ساخته آقای طالبی اکران شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.