سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات سینماگران/۱۹

غزالی: نیازمند فضای بازتری برای فعالیت هنرمندان و سینماگران هستیم/ در دولت یازدهم بیکاری و تورم همچنان ادامه دار بود

عباس غزالی

سینماپرس: عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروزه نیازمند فضای بازتری برای فعالیت هنرمندان و سینماگران هستیم، اهالی فرهنگ و هنر خواهان آن هستند که مسئولان اجرایی و مدیران فرهنگی کشور به آن ها اعتماد کنند و دست آن ها را باز بگذارند تا بتوانند با فارغ بال و آرامش خاطر دست به تولید آثار ارزشمند فرهنگی و هنری بزنند.

بازیگر سریال تلویزیونی «وضعیت سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه حوزه فرهنگ و هنر همیشه در کشور ما جزو اولویت های آخر روسای جمهور و مدیران اجرایی بوده و به همین دلیل طی تمامی این سال ها مطالبات و خواسته ها و نیازهای هنرمندان روی هم انباشته شده و کسی به فکر رفع این مشکلات و نیازها نبوده است.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار مهم است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا دولتمردان و حاکمان توجه اصلی شان بر این حوزه است و ما نیز اگر می خواهیم به سوی پیشرفت و تعالی برویم باید توجه به حوزه مهم فرهنگ و هنر را جزو اولویت های ابتدایی و اصلی مان قرار دهیم و شرایط را برای حضور و فعالیت هنرمندان در تمامی رشته ها و زمینه ها مثبت تر از گذشته کنیم.

غزالی سپس با بیان اینکه در دولت یازدهم نسبت به مسأله حضور جوانان در عرصه های فرهنگی و هنری توجه جدی تری صورت گرفت اظهار داشت: طی این دوران ما شاهد حضور جوانان با استعداد در بخش های مختلف فرهنگی و هنری بودیم اما متأسفانه در دولت یازدهم بیکاری و تورم همچنان ادامه دار بود و بسیاری از فعالان مختلف عرصه فرهنگ و هنر و به ویژه سینماگران در بیکاری و خانه نشینی به سر می بردند.

بازیگر فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» خاطرنشان کرد: امیدوارم هر شخصی رئیس جمهور دولت دوازدهم می شود به این نکته مهم توجه داشته باشد که باید به هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر بیشتر بها دهد و هوای آن ها را داشته باشد. اگر حال هنرمندان خوب باشد و وضعیت زندگی شان نابسمانی های رایج را نداشته باشد آن ها می توانند در مسیری درست برای دستیابی به اهداف کشور فعالیت داشته باشند و کشور را همراه و همگام با مسئولان به توسعه و پیشرفت برسانند.

این هنرمند جوان در خاتمه این گفتگو متذکر شد: علاوه بر توجه به هنرمندان امیدوارم مسئولان دولت جدید هوای مردم را داشته باشند و به آن ها نیز بها بدهند؛ ما نیاز به آن داریم که گرفتاری ها و مشکلات مردم مرتفع شود و همه دست در دست هم بدهیم تا کشور را در تمامی زمینه ها ارتقا دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.