دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

با کمتر از ۲ میلیون مخاطب

«گشت ۲» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد!

گشت۲

سینماپرس: فیلم سینمایی «گشت ۲» ساخته سعید سهیلی که نوروز امسال در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد، با عبور از فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

پس از اینکه سال گذشته و در اکران نوروزی فیلم رضا عطاران «من سالوادور نیستم» رکورد فروش سینمای ایران را شکست و یک‌بار دیگر فیلمی در ژانر کمدی را بر صدر جدول فروش سینمای ایران نشاند، به فاصله چند ماه بعد فیلم فروشنده اصغر فرهادی گوی سبقت را ربود و توانست در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار بگیرد. طبق آمار سایت سینماتیکت، فیلم «فروشنده» سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان فروش کرد. این در حالی است که فیلم «گشت ۲» در آخرین به روزرسانی این سایت به فروش ۱۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون دست یافته است.

سینمای کمدی در ایران طی دوره‌های مختلف توانسته جزو پرفروش‌ترین‌های سال قرار بگیرد. آثاری چون اجاره‌نشین‌ها در دهه ۶۰، هنرپیشه مخملباف و آدم برفی داوود میرباقری در دهه ۷۰ و اخراجی‌های یک و ۲ در دهه ۸۰ جزو آثاری هستند که سینمای کمدی را در صدر جدول فروش نشاندند. با نمایش دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بسیار احتمال می‌دادند که این دو فیلم در اکران عمومی با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبه‌رو شوند. «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسم‌خانی که پس از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، ‌تا به امروز به نقل از سینماتیکت ۱۵ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان فروش کرده است که نشان از فروش بالای این فیلم در گیشه سینماهای کشور دارد، اما با آغاز اکران فیلم «گشت ۲» از ۲۵ اسفندماه، این فیلم سینمایی توانست با استقبال چشمگیری از سوی مردم مواجه شود و در پایان هر هفته، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی در حال اکران را به خود اختصاص دهد.
روز گذشته سایت سینماتیکت در آخرین به روزرسانی خود، فروش فیلم سعید سهیلی را ۱۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان اعلام کرد که نشان می‌دهد فروش این فیلم از «فروشنده» اصغر فرهادی پیشی گرفته است. البته باید در نظر داشت که بلیت‌های فیلم «گشت ۲» با قیمت ۱۲ هزار تومان در پردیس‌های سینمایی به فروش می‌رسد که ۲۰ درصد بیشتر از بهای بلیت در زمان اکران «فروشنده» است، اما به هر حال باید از امروز از «گشت ۲» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یاد کرد.

* جوان

نظرات

  • نگین ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۰۸:۳۶
    0 0
    فیلمی بی سر وته بدون فیلمنامه بازی های اغراق شده گریم های بد و در یک کلام وقت تلف کنی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.