سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

اکران فیلم اسعدیان با وجود قعرنشینی

فیلم کم‌فروش آقای رئیس همچنان روی پرده!

همایون اسعدیان در نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

سینماپرس: شورای صنفی نمایش در تصمیمی عجیب که بوی بی‌عدالتی از آن به مشام می‌رسد، دستور به ادامه اکران فیلم کم‌فروش رئیس این شورا داده است.

همزمانی اکران فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان با ریاست وی بر شورای صنفی نمایش ناخودآگاه این نگرانی را ایجاد کرد که اسعدیان می‌تواند از نفوذش برای اکران فیلم خود سوءاستفاده کند. اعلام لیست نهایی اکران‌های نوروزی و درج نام فیلم اسعدیان نشان داد که این نگرانی خیلی هم بی‌مورد نبوده است. فیلم اسعدیان جزو آثاری محسوب می‌شود که در جریان جشنواره فجر نتوانست رضایت مردم و منتقدان را به خود جلب کند و قرارگیری این فیلم در اکران نوروزی که یکی از بهترین فصل‌های اکران در سال محسوب می‌شود، به این نگرانی رنگ واقعیت داد. حالا اما تصمیم تازه شورای صنفی نمایش خبر از حمایت ویژه دیگری از فیلم اسعدیان می‌دهد. در حالی که انتظار می‌رفت از این هفته دیگر دو فیلم جدید به جای دو فیلم قعرنشین جدول فروش یعنی «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان و «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی که مخاطب چندانی هم ندارند، روی پرده برود، اما شورای صنفی نمایش که ریاستش با کارگردان «یک روز بخصوص است» باز هم دستور به ادامه اکران آنها تا یک هفته دیگر داد.

در جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش مقرر شد از ۲۰ اردیبهشت‌ماه «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار به جای «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان در گروه آزادی به نمایش درآید و در گروه قدس نیز «نهنگ عنبر ۲» ساخته سامان مقدم به جای فیلم سینمایی «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی به نمایش دربیاید. همچنین فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی در گروه استقلال به جای «گشت ۲» ساخته سعید سهیلی اکران می‌شود و «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری به جای «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان در گروه کورش روی پرده خواهد رفت. اسعدیان در فیلم «یک روز بخصوص» به سراغ سوژه‌ای ملتهب رفته و بخشی از تجارت پنهانی را که در وادی خرید و فروش اعضا و جوارح بدن انسان وجود دارد، به نقد کشیده است؛ موضوعی که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است. انجمن حمایت از اهدای عضو از منتقدان این فیلم محسوب می‌شود که اعلام کرده این اثر برخلاف فرهنگ اهدای عضو ساخته شده است. پیش از این و در دهه ۷۰ کیانوش عیاری فیلمی ساخت با عنوان «بودن یا نبودن» که از سوی فعالان اهدای عضو با استقبال مواجه شده بود.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.