سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

کارگردان آمریکایی با حضور پوتین یک مستند ساخت

الیور استون

مهر: کارگردان نامدار آمریکایی می‌گوید برای ساخت مستندی درباره پوتین چهار بار با رییس جمهوری روسیه مصاحبه کرده است.

اولیور استون کارگردان برنده اسکار گفت مستند او که درباره ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ساخته شده «برای جلوگیری از ایجاد یک وضعیت خطرناک و ممانعت از سوء‌تفاهم و در آستانه جنگ» شکل گرفته است.


استون در گفتگو با سیدنی مورنینگ هرالد این سخنان را بر زبان آورد و گفت مستند وی که هنوز نامی برایش انتخاب نکرده به زودی اکران می‌شود اما جزییات بیشتری از زمان دقیق انتشار آن یا توزیع کننده این فیلم بیان نکرد.

این کارگردان افزود: این مستند شبیه یک نشست پرسش وپاسخ نیست.

وی افزود: آقای پوتین یکی از مهم‌ترین رهبران جهان است و این در حالی است که در آمریکا او را دشمن قلمداد می‌کنند - یک دشمن بزرگ- و به همین دلیل من فکر می‌کنم خیلی ضرورت دارد که بشنویم او چه می‌گوید.

به گفته استون، این مستند که در طول چهار مصاحبه رودر رو با پوتین در طول دو سال اخیر ساخته شده می‌تواند به بیان دیدگاه‌های پوتین از زمانی که او در سال ۲۰۰۰ به عنوان رییس جمهوری روسیه انتخاب شد، بپردازد.

استون در پاسخ به پرسشی درباره تجربه او با پوتین در جریان ساخته شدن این مستند گفت: او خیلی مستقیم حرف می‌زند. در این مستند همه دیدگاه‌های وی بیان شده و چیزهایی مطرح می‌شود که آمریکایی‌ها هرگز نشنیده‌اند.

انتظار می‌رود این فیلم به مسایلی درباره ادوارد اسنودن درزدهنده اطلاعات ان‌اس‌ای که از روسیه پناهندگی سیاسی گرفته‌است و این ادعا که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نقش داشت، بپردازد و به همین دلیل با دیدگاه‌های مختلف مواجه شود.

استون نخستین بار سه سال پیش ساخت مستندی درباره پوتین را مطرح ساخت اما این گفتگو با نشریه استرالیایی اولین باری است که وی به صورت رسمی اعلام کرده این پروژه را جلو برده‌است.

استون همیشه مدافع سیاست‌های کرملین بوده که حمایت از مداخله در اوکراین از آن جمله است. سال پیش او فیلمی با عنوان «اوکراین در آتش» ساخت که مستندی است که به گفته منتقدان با دیدی دوستانه نسبت به کرملین به این رویداد سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.