شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

«کریستوفر نولان» کارگردان «جیمز باند» بعدی می‌شود

کریستوفر نولان

سینماپرس: حدود ۷ سال است که بعد از هر فیلم نولان، زمزمه هایی از ساخت یک جیمز باند توسط او شنیده می شود اما این بار به نظر می رسد همه چیز فراهم است.

به گزارش سینماپرس،  وب سایت IMDb اخیرا کمپانی سینکوپی را یکی از شرکت های تولید کننده «جیمز باند 25» ذکر کرده است. پس از این که گروهی از هواداران از این سایت مرجع سوال کردند که آیا اشتباهی رخ داده، تیم IMDb اعلام کرده که هیچ اشتباهی رخ نداده و سینکوپی یکی از تهیه کنندگان فیلم بعدی جیمز باند است. اگرچه کمی بعد، IMDb نام فیلم جیمز باند 25 را از صفحه سینکوپی پاک کرد اما تاییدیه قبلی آن در پاسخ به هواداران، باعث شده این اقدام را در نزد رسانه ها بیشتر شبیه یک رد گم کنی جلوه دهد، تا رد یک شایعه. خصوصا این که تایید سینکوپی باعث لو رفتن اطلاعات بعضا محرمانه دیگری می شود که برخی از آنها را به عنوان شایعه می توانید در ادامه هم بخوانید.


سینکوپی شرکت فیلمسازی کریستوفر نولان و همسرش اما تامپسون است. این شرکت از سال 2001 که به وجود آمده تاکنون فیلم های «بتمن آغاز می کند»، «پرستیژ»، «شوالیه تاریکی»، «تلقین»، «شوالیه تاریکی بر می خیزد»، «در میان ستارگان» و «دانکرک» را تهیه کرده است. فیلم هایی که همه به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده است. نکته جالب توجه این است که سینوکپی تاکنون به جز فیلم «مردی از جنس فولاد» زک اسنایدر و «برتری» والی فیستر، در هیچ پروژه سینمایی دیگری که کریستوفر نولان کارگردانیش را بر عهده نداشته، مشارکت نکرده که باعث افزایش این احتمال می شود که نولان خود کارگردانی جیمز باند جدید را هم برعهده گیرد. نکات دیگری که به این شایعه دامن می زند این است که با وجود گذشت دو سال از اکران جیمز باند 24، «اسپکتر»، کمپانی Eon (مالک حقوق مجموعه جیمز باند) هیچ تلاشی برای ساخت قسمت بعدی نکرده و انگار منتظر بوده تا نولان از ساخت «دانکرک» فارغ شود. نکته جالب این که با اتمام قرارداد شرکت Eon و متروگلدوین مه یر، حالا استودیوهای دیگر برای خرید حق ساخت فیلم سینمایی از این مجموعه در حال مذاکره با Eon هستند و اگر سینکوپی یکی از تهیه کنندگان باشد، در نتیجه احتمال این که برادران وارنر توانسته جنگ را با پیروزی پشت سر بگذارد، بسیار زیاد است. قبلا هم شنیده بودیم که برادران وارنر پیشنهاد داده بود در صورت گرفتن حق ساخت فیلم های جیمز باند، کریستوفر نولان را برای این کار استخدام خواهد کرد. از سوی دیگر همه می دانند که نولان علاقه ای به ادامه دادن پروژه های دیگران ندارد و اگر به عنوان کارگردان قسمت بعدی انتخاب شود، احتمالا دنیل کریگ، بازیگر نقش جیمز باند در آثار اخیر، دیگر نقش خودش را تکرار نخواهد کرد. این در حالی است که او برای یک فیلم دیگر هم قرارداد دارد اما طبق اعلام خودش، فعلا از بازی در این نقش خسته شده است. کریستوفر نولان که همیشه علاقه اش به مجموعه 007 را بیان کرده دوست دارد مثل بتمن، سه گانه ای هم برای مامور سرویس مخفی بریتانیا بسازد. اگر برنامه برای سه گانه باشد، احتمالا یا دنیل کریگ خداحافظی خواهد کرد یا قراردادش برای دو فیلم دیگر هم تمدید می شود. شاید هم فعلا نولان می خواهد فیلم آخر از مجموعه قبلی را تهیه کند تا با این فضا بیشتر آشنا شود و در نهایت جیمز باند 26 را خودش کارگردانی کند. به هر حال چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که کارگردان «ممنتو» تا ماه جولای از فیلم جدیدش «دانکرک» فارغ می شود و باید سراغ اثر دیگری برود. باید دید حالا که او بیش از هر زمان دیگری به این پروژه نزدیک شده، ایا بالاخره کارگردانی آن را هم بر عهده خواهد گرفت یا نه.

همان طور که مشاهده می کنید، هنوز چیزی اعلام رسمی نشده اما شایعات از همیشه پر رنگ تر هستند. کریستوفر نولان که روز گذشته از تریلر جدید آخرین فیلمش، «دانکرک» رونمایی کرد، روز 7 جولای با این فیلم دوباره به پرده های سینما باز می گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.