سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

خلف وعده یک VOD در کسر حجم اینترنت مشترکان

به اسم تماشای رایگان، اینترنت دود می‌شود!

وی او دی-VOD

سینماپرس: به‌رغم اینکه یک VOD مشهور در تبلیغاتش بر رایگان بودن حجم اینترنت مشترکانش روی اپراتورهای تلفن همراه مانور می‌دهد، مشترکان این سایت با تماشای فیلم شاهد کسر حجم اینترنت هستند.

به گزارش سینماپرس، سایت «فیلمیو» متعلق به «آپارات» که در صفحه ورودی‌اش بر رایگان بودن حجم اینترنت ویژه مشترکان فیلمی و روی اینترنت آسیاتک، همراه اول و ایرانسل تبلیغ می‌کند، از مشترکانی که اینترنت ۴G همراه اول دارند با استفاده از این سایت حجم اینترنت کاسته می‌شود. خدماتی چون ارائه حجم رایگان و کسر نشدن از میزان بسته‌های اینترنتی از جمله روش‌های تبلیغاتی است که VOD‌ها برای کسب مشتریان بیشتر به کار می‌گیرند. در این روش تبلیغاتی مشترک فیلمیو هر چقدر فیلم ببیند از بسته اینترنتی که از اپراتورها خریداری کرده، حجمی کسر نمی‌شود. این سایت در توضیح چگونگی استفاده از اینترنت رایگان نوشته است: اگر از اینترنت همراه اول، ایرانسل یا آسیاتک استفاده می‌کنید با خرید اشتراک فیلمیو، گزینه اینترنت نامحدود و رایگان حساب شما برای دسترسی به هزاران ساعت فیلم و سریال فعال می‌شود.

به سادگی و تنها با صرف کردن چند دقیقه از وقت خود، نسبت به ایجاد حساب کاربری در فیلمیو اقدام کرده و در ادامه با تکمیل فرآیند اشتراک از این فرصت ویژه استفاده کنید. این در حالی است که در مرحله عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. پیگیری «جوان» از مسئولان سایت فیلمیو درباره علت این موضوع نیز به جایی نرسید و بخش پشتیبانی سایت فیلمیو یک بار اعلام کرد که در حال پیگیری موضوع است و در تماس مجدد بخش پشتیبانی درباره اینکه چرا اپراتور از مشترکان حجم کسر می‌کند، پاسخ واضحی نداد!

بازار رو به گسترش VOD‌های ایرانی باعث شده رقابت تنگاتنگی برای جذب مخاطب بیشتر در میان این سامانه‌های ویدئو درخواستی رخ دهد. از سویی بحث قرار گرفتن فیلم‌های قاچاق و غیرقانونی در خروجی این VOD‌ها مطرح شده و از سوی دیگر خلف وعده آنها در ارائه حجم رایگان باعث نارضایتی مشترکان شده است. با وجود اینکه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از جمله حامیان اصلی گسترش و ایجاد VOD در کشور هستند، بخش خصوصی در خلأ قانونی فعلی نه تنها به ارائه مناسب خدمات نمی‌پردازد، بلکه ایرادات قانونی نسبت به فعالیت این سایت‌ها مطرح است. نوع تهیه فیلم‌های VOD‌ و همچنین تبلیغات دروغین درباره کسر نشدن حجم اینترنت می‌تواند از سوی مراجع قانونی پیگیری شود. «جوان» آمادگی دارد نظرات و انتقادات خوانندگان را درباره فعالیت‌های VOD‌ها و همچنین توضیحات احتمالی VOD فیلمیو درباره اتفاق رخ داده را منتشر کند.

نظرات

  • مرتضی ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۸:۰۳
    17 6
    سلام دقیقا برای منم همین اتفاق افتاده، فکر میکردم حجم کم نمیشه اما این ماه دوبار بسته خریدم تازه بسته چهارگیگی خریدم و تقریباً تموم شد و تازه فهمیدم به خاطر فیلیمو هست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.