چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

رابرت دنیرو: ترامپ به چارلی چاپلین اجازه ورود نمی‌داد

رابرت دنیرو

تسنیم: رابرت دنیرو، بازیگر و کارگردان هالیوودی سیاست مهاجرتی آمریکا و خصومت مدیریت ترامپ در حوزه هنر را نقد کرد.

 روزنامه گاردین گزارش کرده است رابرت دنیرو گفته آمریکای امروز به سبب سیاست مهاجرتی ترامپ به چاپلین اجازه ورود نمی‌داد. این صحبت‌ها در یک ضیافت به افتخار وی در مرکز لینکلن نیویورک زده شده است. این بازیگر 73 ساله «بررسی شدید» مدیریت ترامپ را هدف قرار داد که از آن می‌هراسد بتواند «چاپلین بعدی» از ورود به کشور ممانعت کند.


وی گفته است « همه ما در فیلم به چاپلین بدهکاریم، یک مهاجر که شاید امروز به سبب بررسی شدید اجازه ورود پیدا نمی‌کرد. امیدوارم مانع چاپلین بعدی نباشیم.»

چاپلین بریتانیایی در 1910 به آمریکا سفر کرد و به مدت چهل سال ساکن این کشور بود. در 1952، پس از سفر چاپلین به انگلسان برای حمایت از کمونیسم، مقامات اداره مهاجرت مانع بازگشت او به آمریکا شدند. وی ساکن سویس شد با آنکه بعدها برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنر از مرکز لینکلن به آمریکا بازگشت.

دنیرو درباره موضع خضومت‌وار ترامپ نسبت به هنر نیز گفته است «پلیدی مدیریت در هنر و سرگرمی ما از نگرش پلید آنان درباره آدم‌هایی می‌گوید که هنر و سرگرمی می‌خواهند، آدم‌هایی که دستمزد و احترام کافی می‌خواهند، یک سیستم مالیاتی عادلانه، یک محیط امن، آموزش برای فرزندانشان  و سلامتی برای همه می‌خواهند.»

دنیر در اکتبر سال گذشته نیز در نقد ترامپ گفته بود او دلش می‌خواهد به صورت این ستاره تلویزیونی مشت بزند. وی بعدها درباره اظهارنظر گفت نمی‌تواند اکنون به صورت ترامپ مشت بزند چون رئیس‌جمهور است.

در این مراسم، مریل استریپ دیگر منتقد سیاست‌های ترامپ از حمایت مرکز لینکلن از جامعه فیلم تشکر کرد. دنیرو اخیراً نامه‌ای در حمایت از استریپ نوشته بود؛‌ پس از آنکه مریل استریپ در مراسم گلدن کلوب به ترامپ حمله کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.