شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

نادر طالب‌زاده خبر داد:

برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی «افق نو» روزهای اواخر هفته جاری در تهران

کنفرانس افق نو

سینماپرس: نادر طالب‌زاده دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو از برگزاری چهارمین دوره این کنفرانس بین‌المللی با عنوان «بر لبه پرتگاه ۲ » طی روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت (اواخر هفته جاری) خبر داد.

به گزارش سینماپرس، وی با اعلام این خبر افزود:  ۲۵ شخصیت اروپایی و آمریکایی شمالی در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه جاری در کنار اندیشمندان و چهره‌های داخلی در هتل پارسیان کوثر به تبادل نظر حول مسائل مختلف دنیای امروز می‌پردازند.

 طالب‌زاده، در تشریح محورهای اصلی این کنفرانس گفت: «بررسی دلایل افول ارزش‌های انسانی و اخلاقی در تمدن غربی»، «رابطه هنرهای تجسمی در پیشبرد ایدئولوژی» و منقش هنر متعهد و مستقل در پیشبرد جهانی آزاد و عاری از خشونت»، از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این کنفرانس به شمار می‌رود.

دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی افق نو از بررسی شیوه‌های صهیونیستی در گسترش تروریسم، مدل‌های جایگزین نظم جهانی، تبلیغات اسلام‌هراسانه، نقش مقاومت در تغییر معادلات منطقه‌ای و جهانی، بعنوان دیگر محورهای این کنفرانس نام برد و اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فرانسه، فراگیر شدن احزاب راست افراطی در اروپا و چگونگی آزادسازی مراکز تصمیم‌سازی اقتصادی، سیاسی، نظامی، آکادمیک و رسانه‌ای غرب از استعمار لابی‌های صهیونیستی که در تضاد مستقیم با منافع شهروندان آمریکایی و اروپایی هستند نیز در این کنفرانس مورد تبیین، بحث و تبادل نظر صاحبنظران بین المللی و متفکران ایرانی قرار می‌گیرد.

وی در تبیین اهداف برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: مطابق روال همه ساله، کنفرانس بین المللی افق نو که در امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره آن هستیم، محمل و بستری مناسب برای هم فکری، تبادل نظر و بهره‌گیری از آرا و نظرات اندیشمندان و متفکران اروپایی فراهم می‌سازد تا برای دستیابی به راهکارهای مشترک به سوی جهانی عاری از خشونت و تروریسم و با هدف جستجوی زندگی انسانی، توأم با پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای متعالی بشر گام برداریم.

شایان ذکر است غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس بین‌المللی افق نو نیز اشاره به دستاوردهای موثر و عمیق برگزاری سه دوره کنفرانس افق نو تصریح کرد: این کنفرانس میعادگاه انسان‌های متفکر و اندیشمندی است که از اقصی نقاط جهان برای تبیین آرا و نظرات خود در راستای رسیدن به جهانی بهتر و زیباتر گرد هم  می‌آیند.

منتظمی از تمامی صاحب‌نظران علوم انسانی، متفکران و علاقمندان به مباحث اجتماعی و فرهنگی و مسائل بین المللی و منطقه ای دعوت کرد برای حضور در این کنفرانس در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه در سالن کنفرانس هتل کوثر تهران واقع در میدان ولیعصر (ع) حضور یابند.

لازم به ذکر است طی سال های اخیر شخصیت های آکادمیک، رسانه ای، سیاستمداران سابق، نویسندگان و نیز فعالین ضدصهیونیستی غربی طی سلسله کنفرانس های بین المللی افق نو و هالیوودیسم به ایران آمدند که بازتاب آن در عرصه بین -المللی در پربازدید ترین روزنامه ها، مجلات، سایت ها و تلویزیون های جهان من جمله بی. بی. سی، سی. ان. ان، فاکس نیوز، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، دیلی تلگراف، ایندیپندنت، گاردین، هافینگتون پیست، آسوشیتد پرس، فارین پالیسی، هاارتز، دیلی میل، جروزالم پست، جروزالم آنلاین، یاهو، ام. اس. ان، فرانس۲۴، الجزیره، هالیوود ریپورتر، سی. بی. سی، اسکای نیوز، الاهرام، سی. بی. اس، عصر اسرائیل، اخبار ملی اسرائیل و... منعکس شده است. در داخل ایران نیز بجز خبرگزاری های معتبر، حضور این چهره های مبارز در برنامه های پرمخاطب راز و عصر و بحث و گفتگو در خصوص موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی و نیز حقایق ناگفته غرب از زبان آنها، بازتاب غیرقابل انکاری پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.