سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۹

بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۶

بابائیان: گران شدن بلیت سینماها در درازمدت باعث کاهش ۸۰ درصدی مخاطبان خواهد شد/سینما نباید بدل به کالایی لوکس شود

داریوش بابائیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: تردیدی نیست که گران شدن بلیت سینماها در درازمدت باعث کاهش ۸۰ درصدی مخاطبان خواهد شد، مردم در حال حاضر از پس تأمین هزینه های ابتدایی زندگی شان هم بر نمی آیند چه برسد به آنکه بخواهند بلیت های ۱۲ هزارتومانی خریداری کرده و به تفریح و سینما بروند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهار اصفهانی در بغداد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هزینه معمول یک خانواده ۴ نفره اگر بخواهد در یک روز تعطیل به سینما برود با احتساب مخارج رفت و آمد، خوراک، بلیت و... به بیش از ۱۵۰ هزار تومان می رسد که یک سوم این قیمت مربوط به بلیت سینما است؛ مردم امروزه در وضعیت و تنگنای شدید اقتصادی به سر می برند و به جز تعدادی از قشر جوان مرفه که به راحتی می توانند از تفریحاتی مثل سینما استفاده کنند مابقی مردم نمی توانند از موهبات آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سینما نباید بدل به کالایی لوکس و دست نیافتنی برای مردم جامعه شود و اگر امروز ما شاهد چنین اتفاقی در کشورمان هستیم مقصر اصلی آن سازمان سینمایی و دولت هستند که با بی تدبیری هرچه تمام تر موجبات گریزان شدن مخاطب از سالن های سینما و ورشکستگی تهیه کنندگان مستقل را فراهم آورده اند.

بابائیان با تأکید بر اینکه اگر دغدغه و تدبیر جدی در بین مسئولان دولتی و سازمان سینمایی وجود داشته باشد هیچ یک از این مشکلات دیگر در سینمای کشور وجود نخواهد داشت خاطرنشان کرد: اگر قبل از تولید هر اثر سینمایی دولت با تشکیل هیأتی باتجربه از اهالی سینما و کارشناسان به تهیه کنندگان یارانه دهد تا فیلم های شان را بسازند و از سوی دیگر اجازه افزایش قیمت بلیت سینماها را صادر نکند، یک فیلم حتی اگر به ظاهر در گیشه هم دچار شکست شود به تهیه کننده اش خسارتی نخواهد رسید چرا که قبلاً یارانه از دولت دریافت کرده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خواستگار محترم» اظهار داشت: گران شدن بهای بلیت سینماها قطعاً به ضرر همه اهالی سینما و حتی کلیت نظام و کشور است چرا که ابتدایی ترین و ساده ترین ابزار و کالای فرهنگی، با گران شدن بلیت می تواند بخش اعظمی از خانواده های متوسط و محروم را از سالن های سینما دور کند و بدل به ابزاری مخصوص افراد متمول شود و فضای دوقطبی در کشور بیش از پیش نمود پیدا کند.

این تهیه کننده پیشکسوت سینما در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: افرادی که از افزایش نرخ بلیت های سینما حمایت می کنند به فکر منافع زودگذر هستند و اصلاً اندیشه ای برای عدم ایجاد فضای دو قطبی در کشور ندارند و برایشان طبقات محروم و فرودست خالی از هرگونه اهمیتی است. ما نباید اجازه دهیم که این افراد به صورت خودسرانه قیمت بلیت سینماها را افزایش دهند و اکنون که مدتی است مخاطب با سالن های سینما نسبتاً آشتی کرده مجدداً او را از سالن های سینما گریزان نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.