یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

ثبت ۳۳۲ فیلمنامه در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

آرم فیلم کودک

سینماپرس: ۳۳۲ فیلمنامه بلند سینمایی در هفتمین مسابقه فیلمنامه نویسی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دو گروه حرفه‌ای و اندیشه‌های نو شرکت کردند که این عدد تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

به گزارش سینماپرس، مسابقه فیلمنامه نویسی بلند سینمایی جشنواره کودکان و نوجوانان با ثبت ۳۳۲ اثر در دو گروه «حرفه‌ای» و «اندیشه های نو» و در دو بخش تالیفی و اقتباسی در مقایسه با مسابقه‌های فیلمنامه‌نویسی در جشنواره‌های داخلی بی‌سابقه و غیرقابل قیاس است.

در گروه حرفه ای ۸۳ فیلمنامه به ثبت رسیده که ۷۰ اثر در بخش تالیفی و ۱۳ اثر در بخش اقتباسی شرکت کرده است.

همچنین در گروه اندیشه های نو ۲۴۹ فیلمنامه ثبت شده که در بخش تالیفی ۲۱۹ اثر در بخش تالیفی و ۳۰ اثر در بخش اقتباسی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ تاکنون در هیچ دوره‌ای، جشنواره با این استقبال از سوی نویسندگان حرفه ای، دانشجویان و جوانان روبرو نشده است.

هفتمین دوره‌ مسابقه‌ فیلمنامه‌ نویسی کودکان و نوجوانان، با هدف رشد و ارتقاء کیفی آثار و نیز شناسایی استعدادهای جدید (اندیشه‌های نو)، میان فعالان سینمای ایران، جوانان، هنرمندان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و... و. برگزار خواهد شد.

براساس موافقت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، آثار دریافت کننده‌ پروانه‌ زرین که به مرحله‌ تولید برسند، از امتیاز۲۰ درصد وام حمایتی که میزان آن را بنیاد تعیین می‌کند، به عنوان کمک بلاعوض برخوردار خواهند شد.

سی امین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ٩ تا ١٥ تیر در اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.