دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

نامگذاری های عجیب در فیلم های جدید سینمایی!

از «عرق سرد»ی که قرار بود کیمیایی بسازد تا «ماچ» دختر سهیلی

حلقه فیلم

سینماپرس: به تازگی دومین ساخته سهیل بیرقی با نام «عرق سرد» از شورای پروانه ساخت مجوز گرفته است و کارگردان فیلم «من» و دستیار سابق «کاهانی» که پیش از این هم علاقه به انتخاب نام هایی متمایز داشت، در تدارک تهیه فیلمی با نامی متفاوت است. از سویی در میان انتخاب نام آثار به موارد عجیب دیگری می رسیم؛ مانند «ماچ» اولین فیلم ساخته شده توسط دختر سعید سهیلی!

به تازگی دومین ساخته سهیل بیرقی با نام «عرق سرد» از شورای پروانه ساخت مجوز گرفته است و کارگردان فیلم «من» و دستیار سابق «کاهانی» که پیش از این هم علاقه به انتخاب نام هایی متمایز داشت، در تدارک تهیه فیلمی با نامی متفاوت است. از سویی در میان انتخاب نام آثار به موارد عجیب دیگری می رسیم؛ مانند «ماچ» اولین فیلم ساخته شده توسط دختر سعید سهیلی!

نکته جالب در نام تازه ترین پروژه «سهیل بیرقی»، تغییر صورت یافته در آن است؛ چنان که «عرق سرد» پیش از این «دو پا» نام داشت. نکته دیگر این که چند سال پیش قرار بود فیلمی با عنوان «عرق سرد» توسط مسعود کیمیایی و با حضور محمدرضا گلزار ساخته شود اما خیلی زود شایعات به خاموشی گرایید.

تهیه کنندگی فیلم «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی را «مهدی داوری» به عخده دارد که در ایام جشنواره جهانی فجر با مدیریت برنامه تبلیغاتی «تیوا» حسابی فعال بود. اما نکته مهم انتخاب نام های عجیب در فیلم های تولیدی است؛ به نحوی که برخی از سازندگان از این طریق به دنبال جذب مخاطب هستند همان گونه که در خلاصه فیلم ها هم می توان به مواردی عجیب از سوی صاحبان آثار رسید!

دیگر نام متفاوتی که این روزها به چشم می خورد؛ «ماچ» است. فیلمی کوتاه به کارگردانی سارا سهیلی است. اولین ساخته دختر سعید سهیلی؛ کارگردانی که این روزها «گشت 2» را در رکورد فروش دارد داستانی متفاوت درباره جنین های در انتظار مانده در شکم مادران است و در چند جشنواره خارجی هم مورد توجه قرار گرفته است.

* آینه نیوز

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.