چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

کارگردان «رگ خواب»: از تلویزیون ناراحتم

حمید نعمت‌الله در پانزدهمین جشن حافظ

تسنیم: کارگردان سینما و تلویزیون گفت که قرار است چند قسمت از مجموعه «بیا از گذشته حرف بزنیم» را بسازم؛ اما با این حال از تلویزیون ناراحت هستم.

حمید نعمت الله کارگردان با تجربه سینما و تلویزیون روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد، از یک سو به زمان اکران «رگ‌خواب» نزدیک می‌شود، از سوی دیگر درگیر تدوین فیلم «شعله‌ور» است و به تازگی می‌خواهد قسمت‌های جدید از تله فیلم «بیا از گذشته حرف بزنیم» را بسازد. تله فیلمی که حدود چهار اپیزود از آن پیش از این ساخته و از تلویزیون پخش شده است. تله فیلمی که طرفداران بسیار دارد و این موضوع باعث ثبت شدنش در خاطره‌ها شده است. نعمت الله ساخت سری جدید این تله‌فیلم را به خاطر علاقه‌مندی بسیار مخاطبان به خصوص پدر و مادران عنوان می‌کند و تصریح می‌کند که از حذف شدن بخشهایی از سریال «وضعیت سفید» ناراحت است. در ادامه گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم را با این کارگردان سینما و تلویزیون مشاهده می‌کنید:


در حال حاضر چه می‌کنید؟

قرار است چند قسمت از مجموعه «بیا از گذشته حرف بزنیم» را بسازم.

همان بازیگرانی که درچند قسمت پیش ایفای نقش کرده‌اند در آن حضور دارند؟ درباره این مجموعه توضیح بیشتری بدهید؟

نعمت الله: «بیا از گذشته حرف بزنیم» مجموعه‌ای است با تعداد قسمت‌های نامشخص که هر قسمت آن 90 دقیقه است و داستانهای متفاوتی دارد با شخصیت‌های ثابت که پیش از این 4 قسمت از آن ساخته و از تلویزیون پخش شده است. خط داستانی هر قسمت از این مجموعه این است که سه خانم مسن به دلایلی باهم همسفر می‌شوند و در هر قسمت از این فیلم به یکی از شهرهای کشور می‌روند. فیلم ما درباره روابط آنها و آنچه که بر آنها می‌گذرد است. بازیگران این فیلم همان بازیگران قبلی یعنی آزیتا لاچینی، ثریا قاسمی و پوراندخت مهیمن هستند.

اولویت این مجموعه برای شما در چیست؟

نعمت الله: چند قسمتی که پخش شد بسیار مورد پسند خانواده‌ها و خاصه افراد مسن‌تر قرار گرفت. حالا که خوششان آمده تصمیم گرفتم چند قسمت تازه برای این گروه از تماشاگران بسازم؛ به علاوه‌ این که سه شخصیت ساخته شده تیم دوستداشتنی‌ای شده‌اند که حیف است در قسمت‌های جدید ادامه پیدا نکنند.

تلویزیون پیشنهادات دیگری در این سالها برایتان نداشته است؟

نعمت الله: بله؛ در دوره‌های مختلف مدیران تلویزیون، دعوت به ساخت سریال‌های بزرگ شدم و هر بار هم درخواست من ادامه ساخت «بیا از گذشته حرف بزنیم» بود؛ جذابیت ساخت آثار برای من در کوچکی و بزرگی و هزینه فیلم و سریالها نیست به علاوه از تلویزیون دل خوشی ندارم. اخیراً سریال وضعیت سفید از یکی از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که در آن قسمت‌ها را سر خود کوتاه کرده بودند، پایان قسمتها را دل‌بخواه تغییر داده بودند و از اینجور خرابکاری‌ها؛ این کار مانند آن است که شهرداری مجسمه‌ای از هنرمندی را بخرد، بعد با تیشه دماغش را بشکد و بگذارد وسط میدان، اعتراضی هم نباید باشد چون پول مجسمه را شهرداری داده است و صاحب اختیار است. سریالی که زحمت بسیار صرف آن شده، علاقه‌مندان بسیار دارد، در ذهن مخاطبان ثبت شده و بخشی از خاطر مشترک آنها شده نباید در پخش مجدد آن اینقدر تغییر داده شود؛ این موضوع به نوعی بی‌معرفتی در حق سازندگان و مردم است.

از رگ خواب چه خبر؟

 به امید خدا عید فطر اکران می‌شود.

 به نظرتان در اکران به جهت فروش موفق خواهد بود؟، با توجه به این که خود تهیه‌کننده کار بوده‌اید، باید فروش فیلم اهمیت ویژه‌ای برایتان داشته باشد.

نعمت الله: همیشه مهم بوده است؛ البته سهم من در شراکت این فیلم، میزان دستمزدم بوده است. بله بسیار برایم مهم است که تماشاگران و فروش بسیاری داشته باشد، ناامید هم نیستم، ببنیم چه می‌شود.

و شعله ور در چه مرحله‌ای است؟

نعمت الله: روزهای آخر تدوین را طی می‌کند.

فیلم خوبی شده است؟

نعمت الله: تشخیصش در این مرحله برایم آسان نیست؛ به هرحال هر کاری از دستم برمی‌آمد برایش انجام دادم.

گویا کار سختی بوده است؟

نعمت الله: کار پرمشقتی بود و برای صحبت درباره‌اش زیادی زود است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.