پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

با ارسال نامه ای به سینماپرس و با تاکید بر انتقادات خویش

تعدادی از سینماگران برداشت های سیاسی و انتخاباتی از گفته هایشان را نفی کردند

اعتراض

سینماپرس: در حالی که طی چند هفته اخیر مصاحبه هایی از طرف سینماگران در قالب جمع بندی عملکرد فرهنگی دولت یازدهم از سوی سینماپرس منتشر گردید، برخی از این عزیزان با انتشار متنی با تاکید بر مواضع ایشان در گفتگوهای منتشر شده ، انتشار آن را نزدیک انتخابات ریاست جمهوری شایسته ندانستند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس؛   تعدادی از اهالی سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه فرهنگ و هنر و خواستار تدبیر جدی و فوری برای برون رفت از این وضعیت شدند.

سینماپرس نیز با تاکید بر این که این مصاحبه ها مشخص کننده آن نیست که مصاحبه شوندگان به چه کسی رای خواهند داد و این بیان نظرات برای اصلاح رویه های موجود است آن هم برای هر دولتی که بر سر کار خواهد آمد دست به جمع بندی این گفتگوها بدون هیچ مواضعی زد.

در هر صورت برخی از این عزیزان که همگی از منتقدین و سینماگران شریف سینمای ایران هستند با انتشار متنی با تاکید بر مواضع ایشان در گفتگوهای منتشر شده، انتشار آن را نزدیک انتخابات ریاست جمهوری شایسته ندانستند.

این متن که در اختیار خبرنگار سینماپرس قرار گرفت به شرح ذیل است:


به نام خدا
مدیر مسئول محترم سینما پرس

 سایت سینما پرس گزارشی با عناوینی چون « ۴ سال حضور باندهای مافیایی و انحصارطلب در سینما، برگزاری جشنواره های بی هویت و بریز و بپاش های اشرافی و تصمیم گیری های نابخردانه» و ... از جمعی از اهالی سینما و از جمله ما انتشار داده است که مربوط به مقاطع مختلف در بررسی وضعیت فرهنگی از جمله جشنواره بوده که طبیعتا نقاط قوت و ضعف با هم بیان می شود و ممکن است در این مقطع نظر دیگری بیان شود لیکن سینماپرس درست در زمان برپایی انتخابات با درج تیتری نامناسب و مغرضانه و رفتاری غیرحرفه ای و غیر اخلاقی به سواستفاده از این تحلیل ها در جهت منافع انتخاباتی خود پرداخته است.
گرچه امضا کنندگان ذیل بر اظهارات و مواضع بر حق خود استوار هستند اما چون این جمع بندی در مقطع انتخابات عرضه شده است و هر یک از اشخاص نامبرده شده دارای نظرات متفاوت در مورد نامزدهای محترم ریاست جمهوری هستند، لذا شایسته نبود طوری وانمود شود که پنداری در قبال نامزد خاصی موضع مخالف گرفته اند.
از این رو شایسته است  برای بیان واقعیت و  شفاف‌سازی این نامه در آن رسانه با اسامی ذیل مندرج شود.
محمود گبرلو
محمود عزیزی
ضیاالدین دری
کوروش تهامی
فریدون جیرانی
جمال ساداتیان
مرجان اشرفی زاده
عباس کریمی عباسی
سیاووش حقیقی
سامان سالور
حسین سلطان محمدی

نادر طریقت

یزدان عشیری
روناک جعفری
 

در انتها سینماپرس نیز از ابراز لطف همیشگی این عزیزان به سینماپرس و تلاش برای بهبود وضعیت فرهنگ و هنر این سرزمین تشکر و قدردانی می نماید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.