شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

سایه تهدید امنیتی بر سر یک جشنواره سینمایی

تبلیغ اسرائیل و تهدید به بمب‌گذاری در جشنواره فیلم «کن»

جشنواره فیلم کن

سینماپرس: هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن، با حاشیه‌هایی چون تهدید به بمب‌گذاری و حضور وزیر رژیم صهیونیستی همراه شد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم کن که یکی از همایش‌های تبلیغاتی کشورهای استعماری محسوب می‌شود باز هم دچار حاشیه‌های سیاسی ‌شد.

امسال هم در کنار شرایط خاص امنیتی و تهدیدهای تروریستی، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم غاصب اسرائیل نیز به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره حضور یافت.میری رگو، وزیر اسرائیلی در این جشنواره با لباسی شامل تصویر قدس شریف حضور یافت. رسانه‌های صهیونیست، این حرکت را تبلیغی برای پنجاهمین سالگرد اشغال شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی توصیف کردند. نکته قابل تأمل این است که میری رگو، از اعضای حزب راست افراطی اسرائیل است. درحالی که بسیاری از کاربران عرب در فضای مجازی به دعوت از وزیر رژیم اشغالگر قدس اعتراض کرده‌اند، هنرمندان ایرانی حاضر در جشنواره کن هنوز هیچ واکنشی نشان نداده‌اند. در این جشنواره افرادی چون اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد، امیر اسفندیاری (مسئول غرفه ایران در جشنواره کن) و ... حضور دارند اما هنوز خبری درباره اعتراض آنها به دعوت جشنواره کن از میری رگو مخابره نشده است.
همچنین رسانه‌ها خبر دادند که امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره فیلم کن در سایه تهدیدهای تروریستی و فضای امنیتی برگزار می‌شود.
خبرگزاری ایسنا گزارش داد، درب‌های ورودی به کاخ جشنواره، کاملا کنترل می‌شود و این کنترل و بازرسی بدنی مخاطبان، باعث شده است، صف‌های طولانی برای ورود به کاخ جشنواره تشکیل شود و در سطح شهر نیز حضور گسترده پلیس کاملا مشهود است.
 تهدید به بمب‌گذاری باعث تغییراتی در جانمایی مکان‌های هرساله و برخی برنامه‌های این رویداد سینمایی شده است، ایستگاه پایانی اتوبوس‌هایی که مسافران جشنواره را از شهر نیس به کن منتقل می‌کنند از میدان شهرداری واقع در جنب کاخ جشنواره به فاصله‌ای دورتر در کنار ایستگاه قطار منتقل شده و محل نگهداری وسایل مهمانان جشنواره نیز تغییر کرده و وسایل قبل از تحویل توسط سگ‌های پلیس بازرسی می‌شوند.
بنابر اعلام مدیر چتر سینمای ایران این تدابیر امنیتی باعث شده بعد از گذشت دو روز از آغاز بازار جشنواره، با توجه به ممنوعیت ورود کامیون به محل برپایی بازار، هنوز بسیاری از شرکت‌کنندگان موفق به انتقال کامل وسایل خود نشده‌اند.
تیرماه سال گذشته شهر نیس در ۳۰ کیلومتری کن مورد حمله تروریستی قرار گرفت و کامیونی مردم را که برای تماشای آتش‌بازی به یکی از خیابانهای شهر آمده بودند زیر گرفت و 84 نفر در این حمله کشته شدند.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.