شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

آقای روحانی! این بار دیگر متخصصان را در مناصب هنری بگمارید!

روحانی

سینماروزان: این بار اما دیگر فرصت خطا وجود ندارد. شاخه های مختلف هنری و از جمله سینما مدیرانی را می خواهند که واقعا متخصص هنر باشند. دیگر نمی توان با فارغ التحصیلان سیاست حتی اگر فرنگ رفته باشند و مدام شعر بخوانند هنر را اداره کرد.

در چهار سال اول دولت روحانی بیش از همه از فقدان تخصص در مدیرانی گفتیم که مناصب فرهنگی-هنری به آنها واگذار شد و این فقدان تخصص در نهایت با استعفای علی جنتی و برکناری رییس سازمان سینمایی همراه شد.

این بار اما دیگر فرصت خطا وجود ندارد. شاخه های مختلف هنری و از جمله سینما مدیرانی را می خواهند که واقعا متخصص هنر باشند. دیگر نمی توان با فارغ التحصیلان سیاست حتی اگر فرنگ رفته باشند و مدام شعر بخوانند هنر را اداره کرد.

مدیریت هنری نیاز به مدیر متخصص دارد؛ مدیری که به جای برخورد تدافعی با منتقدان، نقدهای سازنده آنها را با گوش جان بشنود و همین نقدها را زیربنای اصلاح مدیریت خود یا گذشتگانش کند.

حل مشکلات هنری اگر مدیران بالادستی هنر آدمهایی دارای عقبه هنری باشند کار سختی نیست. سیاهه مشکلات که موجود است و البته در این سالها، پیشنهادات کمابیش مفیدی هم از سوی رسانه های مستقل ارائه شده است.

پس آقای روحانی! متخصصان را به مدیریت هنری بگمار تا در سال ۱۴۰۰ به جای مرور چندین باره سیاهه مشکلات از موفقیتهایتان در حل مشکلات بگوییم.

* سینماروزان

نظرات

  • رضا ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۵:۳۷
    1 0
    دکتر ایوبی بر باد دهنده نظام فرهنگی بود و شانس آوردند که اخراجش کردند وگرنه داستان خیلی عوض می شد. خدا کنه رییس جمهور آدمی مناسب را انتخاب کند فراجناحی و البته با تربیت و متخصص ودانای به امور
  • ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۰۹:۲۰
    0 0
    بابایی بابایی زنگ بزن رستوران امیری دو پرس هنرمند با نوشابه زرد برامون بفرسته خیلی گشنمه به قول بابا پنجعلی ناهار نخوردم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.