سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

موضع هنرمندان در قبال اظهارات وزیر ارشاد/۳

گودرزی: متأسفانه به هنر و هنرمند در کشور ما به صورت شوخی و ابزاری برای تفریح نگاه می شود!

فاطمه گودرزی در نشست خبری جشنواره فیلم و عکس مادر

سینماپرس: فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان و سینماگران در روز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خطاب به یکی از کاندیداها مبنی بر اینکه اگر هنرمند احتیاج داشتید به من پیغام می‌دادید و من برای شما می‌فرستادم تا دچار مشکل نشوید گفت: متأسفانه به هنر و هنرمند در کشور ما به صورت شوخی و ابزاری برای تفریح نگاه می شود و من بسیار متأسفم که این گونه نگاه ها سال های سال است در کشور ما وجود دارد.

بازیگر فیلم سینمایی «دست های خالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نمی دانم چه زمانی این گونه نگاه های سخیف می خواهد تمام شود؟ اگر با هنرمندان مشکل دارند و آن ها را نوعی ابزار می دانند چرا به آن ها اجازه کار و فعالیت می دهند و اگر اینطور نیست چرا این گونه صحبت ها و حرف ها را به طرق مختلف طی تمامی سال ها ما می شنویم؟

وی ادامه داد: متأسفانه هنرمند در کشور ما هنوز رسمیت پیدا نکرده و هیچ کس هنر و هنرمند را جدی نمی گیرد و این در حالی است که همیشه افراد سیاسی را بسیار جدی می انگارند اما به هنرمند مانند ملعبه ای برای بازی نگاه می شود. این در صورتی است که هنرمندان الگوی بسیاری از افراد جامعه هستند و به عنوان مثال اگر یک هنرمند برای انتخاباتی کاندیدا شود همین افراد جامعه به واسطه شناخت و اعتماد بسیار زیادی که به هنرمندان دارند به او رأی می دهند.

گودرزی خاطرنشان کرد: این نوع دیدگاه های زشت و ناصواب نسبت به هنر و هنرمند به طور کل باید از بین برود و به خصوص افرادی که مدیر فرهنگی هستند هرگز نباید ولو به شوخی چنین صحبت هایی را بر زبان بیاورند. ما برای تغییر دیدگاه نسبت به هنرمندان نیازمند فرهنگ سازی هستیم چرا که خانه از پای بست ویران است و ما از ابتدا تصویری غلط از هنرمند در ذهن سایر افراد تداعی کرده ایم.

بازیگر سریال تلویزیونی «دردسر والدین» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه  هنرمندان راجع به هر مسأله ای بنا به اعتقادات خودشان موضع می گیرند اظهار داشت: هنرمندان هم مانند سایر افراد جامعه می توانند به شخصی اعتقاد داشته و یا نداشته باشند و اگر آن ها در هر بازه زمانی و یا در انتخاباتی از کاندیدایی حمایت می کنند تنها به دلیل عقیده قلبی و شخصی شان است و سایرین نباید از این حمایت هنرمندان سوء استفاده و سوء برداشت داشته باشند.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو افزود: هرگز هیچ یک از سیاسیون نباید از یاد ببرند که بخش عمده ای از حمایت های مردمی که به سمت آن ها هدایت می شود به واسطه حمایت هنرمندان از آن ها است؛ قطعاً بسیاری از مردم به واسطه علاقه و شناختی که نسبت به یک هنرمند دارند به فردی سیاسی گرایش پیدا می کنند و در واقع این سیاسیون هستند که به هنرمندان و حمایت های آن ها احتیاج دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.