یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد؛

«وقتی مهتاب گم شد» سینمایی می‌شود

کتاب وقتی مهتاب گم شد

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری از نگارش فیلمنامه از کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد» و «گلستان یازدهم» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری از تولید فیلم براساس آثار شاخص ادبیات دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: از حدود 5 سال پیش سازمان سینمایی بخشی را به نام مرکز متن تأسیس کرده که به اقتباس از آثار ادبی تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع‌مقدس می‌پردازد. وی ادامه داد: در حال حاضر 8 فیلمنامه آماده از آثار شاخص انتشارات سوره مهر در این بخش وجود دارد که در صورت تأمین سرمایه، تولید فیلم این آثار نیز شروع خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه تولید فیلم از آثار شاخص ادبیات دفاع‌مقدس جدی است، افزود: بخشی از جلسات هفتگی و ماهانه مرکز متن سازمان سینمایی به بررسی کتاب‌هایی که ظرفیت تولید فیلم سینمایی و اقتباس دارند، اختصاص دارد. در حال حاضر 2 کتاب شاخصی که این روزها مطرح شده‌، «گلستان یازدهم» و «وقتی مهتاب گم شد» در دست بررسی است تا امکان تولید فیلمنامه از این آثار ارزیابی شود.

به گفته حمزه‌زاده، «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جاماند»، «میهمان صخره‌ها»، «دا» و «حرمان هور» از جمله آثاری است که تولید فیلمنامه آنها انجام شده است. تولید فیلم از این آثار نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی است و بعد از تأمین سرمایه، تولید این آثار آغاز خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلمنامه «گلستان یازدهم» آغاز شده است یا خیر، گفت: بله! در دست بررسی است. گروه فیلمنامه تلاش دارد فیلمنامه این اثر را تولید کند اما تا ساخته شدن فیلم راه باقی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.