یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

پوشش بازیگران زن زیر تیغ مصوبه‌های جدید سیما!

سیمرغ: مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما از بررسی پیش نویش دستورالعمل نحوه پوشش بازیگران در رسانه ملی و سینما خبر داد.

عصمت سپهری، مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما درباره روند بررسی و تصویب آیین‌نامه لباس بازیگران فیلم و سریال در رسانه ملی گفت: در هر جامعه‌ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاوه بر اینکه تابع شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی آن جامعه باشد، تابع ارزش‌های حاکم است و در جامعه دینی، حفظ حجاب و پوشش برای حفظ سلامت روان و امنیت فرد ضروری به نظر می‌رسد. یکی از لوازم پرهیز از بی‌سلیقگی، یک‌نواختی، دل‌زدگی و فاصله گرفتن از بی بند و باری‌های رایج در جوامع غربی این است که بر این اساس پوشش افراد مشهور و بازیگران در رسانه ملی و سینما به ترویج الگوهای ارزشی در میان مردم مبادرت ورزیده شود.


مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما با اشاره به لزوم توجه به نوع پوشش، مدل‌های طراحی و کاربرد رنگ که موجب جذب مخاطب بیشتر می‌شود بیان کرد: این میزان توجه، ترویج الگوهای اصیل اسلامی و ایرانی را به دنبال دارد و به همین منظور، کمیسیون رسانه و تبلیغ بر اساس بند ۵ ماده ۷ آئین‌نامه‌ای مدون که بر اساس آن پیش نویش دستورالعمل نحوه پوشش بازیگران در تلویزون و سینما درج شده در حال بررسی است.  این آئین نامه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و طی برگزاری جلسات متعدد و نظر به آراء کارشناسی و نظرات صاحب نظران در دست بررسی است.

مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صدا و سیما گفت: پیشنهادات ما به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تقدیم شده که در دست بررسی بوده و قرار است پیش نویس پس از نظارت و اصلاح از سوی کارگروه مربوطه مجدد به ما ارجاع داده شود و پس از درج اصلاحات تکمیلی، مجدد در اختیار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار گیرد. امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن این آئین‌نامه به مرحله اجرا رسیده و آنچه که خواسته مجلس محترم شورای اسلامی در ارتباط با تصویب قوانین شایسته و مناسب برای هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون بوده است جامه عمل پوشانده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.