یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

اجرای برنامه‌ سحرگاهی «ماه خدا» با ۳ مجری

فردا: مدیر گروه معارف شبکه یک سیما گفت: امسال بناست برنامه ویژه سحر این شبکه با حضور یک مجری اصلی و ۲ مجری همراه به روی آنتن برود.

«حجت الاسلام حسین رحیم زاده» مدیر گروه معارف شبکه یک سیما در تشریح ویژه برنامه‌های این شبکه در ماه مبارک رمضان گفت: ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه مبارک رمضان در واپسین روزهای ماه شعبان امیدوارم بتوانیم لحظات معنوی را برای مخاطبان خود فراهم کنیم.


وی در ادامه گفت: برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان با برنامه‌های ویژه سحر آغاز می‌شود. برنامه «ماه خدا» به روال سابق برنامه ویژه سحر ماست و هر شب حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ دقیقه قبل از اذان صبح شروع می‌شود. یعنی طراحی ما طوری است که برنامه را ۴۰ دقیقه قبل از اذان صبح در شرقی‌ترین نقطه کشور که مشهد مقدس است آغاز می‌کنیم و مطابق با افق غربی‌ترین نقطه کشور به پایان می‌رسانیم.

رحیم‌زاده افزود: امسال «ماه خدا» یک تفاوت اصلی با سال‌های قبل دارد که بعد از ۱۲ سال روی می‌دهد. ما در این برنامه تغییرات جدی خواهیم داشت و شکل برنامه به صورت استودیویی رادیویی است که ۳ مجری هم زمان در استودیو برنامه را اداره می‌کنند. آقای سلطانی مجری اصلی برنامه هستند و مجری دوم جناب امیری اسفندقه که از اصحاب فرهنگ و ادب هستند، خواهند بو و ما را همراهی می‌کنند و هر شب در استودیو حضور دارند. فرد سومی که در طول هفته متغییر خواهد بود نیز مجری سوم ماست. که با مؤلفین و شعرا و نویسندگانی که در حوزه ادبیات دینی و عرفانی کار کرده‌اند و مردم با آنها انسی داشته‌اند به گفت‌وگو خواهند نشست.

وی اظهارداشت: در گذشته نیز پلاتوهایی از عرفا و بزرگان دین در خلال برنامه پخش می‌شد ولی امسال یک بخش پلاتو از آیت الله جوادی آملی داریم که سوره دخان را آیه به آیه هر شب تفسیر می‌کنند. یک بخش هم سخن بزرگان داریم که سخنان حضرت امام(ره)، رهبری، عرفا و بزرگان را در بر می‌گیرد.ی

مدیر گروه معارف شبکه یک سما در ادامه گفت‌وگو با فارس توضیح داد: بسته جامع‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت و هرکدام از مهمانان تحفه‌ای را سر این مائده الهی خواهند آورد. بخش‌های دیگر برنامه نیز ادعیه و مناجات خواهد بود. این برنامه یک شب جلوتر آغاز شده و به استقبال ماه مبارک می رود و تا پایان ۲۹ ماه رمضان خواهد بود و دو قسمت ویژه بدرقه ماه مبارک رمضان خواهد بود در ماه شوال.

وی درباره دکور برنامه نیز گفت: دکور کار هم یک استودیوی رادیویی خواهد بود. مطابق استاندارد کار رادیویی و مجریان به دوربین نگاه نمی‌کنند و طوری طراحی کرده‌ایم که عمده کار روی شنیدن کار هست که همراه با محتوای خوب و غنی باشد که فضای خوب و معنوی و عاطفی هم داشته باشیم. این برنامه ۶۰ درصد زنده و ۴۰ درصد تولیدی خواهد بود و امیدوارم در خلال برنامه با نظرات مردم آن را بهبود بدهیم. در ادامه هم هر روز یک بسته سخنرانی خواهیم داشت که ۱۰ روز اول با حجت الاسلام سیداحمد خاتمی همراه خواهیم بود و در دهه‌های بعدی سخنانی از مرحوم آیت الله خوشوقت خواهیم داشت که هر روز حدود ساعت ۹ صبح آن را روانه آنتن خواهیم کرد.

رحیم‌زاده تصریح کرد: «آفتاب شرقی» برنامه بعدی ما خواهد بود که در ماه رمضان اطراف اذان ظهر پخش خواهد شد و به روال سابق و معطوف با مسائل ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد. بعد از ماه رمضان نیز این برنامه تغییر خواهد کرد و به سمت سبک زندگی دینی و اسلامی معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از آن برنامه پیشواز اذان مغرب که پس از خبر ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و ما یک گفت‌وگوی متفاوت در حوزه مباحث معارفی را خواهیم داشت با اجرای متفاوت که تلاشمان این هست که با یک طلبه و در قالب طلبگی مباحثه‌ای را در قالب مباحث اعتقادی به روی آنتن ببریم. گفت‌وگوی ساده‌ ولی عمیق و ممتاز است. بعد از آن هم ویژه برنامه‌های شب‌های قدر را خواهیم داشت که از یکی از اماکن که تدارک ادعیه شب قدر را دارند، برنامه پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مخاطبان امسال شاهد برنامه «این‌شب‌ها» خواهند بود؟ نیز عنوان داشت: امسال برنامه این شب‌ها را نداریم چون اذان دیر و شب کوتاه است. ما برنامه‌ریزی هم کرده بودیم و آماده بودیم ولی ساعت پخش خیلی دیر می‌شود و امکان تکرار هم نداشتیم ولی ان شاء الله با کیفیت و در زمان بهتر بعد از ماه مبارک این برنامه را پخش می‌کنیم.

وی در پایان گفت: تلاشمان این است که برنامه‌های متفاوتی را اجرایی کنیم. مردم در این ایام آمادگی همراهی با برنامه‌ها را دارند به شرطی که برنامه‌ها بتوانند مردم را جذب کنند. تلاشمان تاکید بر تفاوت بوده است و امیدوارم منتج به نتیجه بشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.