سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

ماه رمضان شب‌ها به سینما بروید/ اجرای طرح ویژه «افطار تا سحر»

آغاز طرح نمایش فیلم‌های سینمایی در ماه مبارک رمضان در سینما آزادی

سینماپرس: تکلیف اکران ماه رمضان و جزئیات طرح «افطار تا سحر» در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مشخص شد.

به گزارش سینماپرس، برخلاف سال‌های گذشته که از حدود یک مانده به شروع ماه مبارک رمضان فیلم‌های اکران این ماه و طرح ویژه «افطار تا سحر» مشخص می‌شدند٬ امسال شورای صنفی نمایش تصمیم‌اش را برای چگونگی اجرای طرح «افطار تا سحر» به روزهای نزدیک به ماه رمضان موکول کرد و غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه امروز این شورا جزئیات طرح ویژه ماه مبارک رمضان برای سینماها را اعلام کرد.

از ۱۲ شب تا سحر فیلم ببینید

سال گذشته شورای صنفی نمایش طبق روال سال‌های قبل اعلام کرد سینماها می‌توانند علاوه بر نمایش فیلم‌هایی که به تازگی به اکران رسیده‌اند، فیلم‌هایی که از ابتدای سال ۹۵ در سینماهای کشور اکران شده اند و ۱۰ هفته نمایش آنها به پایان رسیده است ولی پرفروش بوده‌اند بار دیگر به نمایش گذارند. البته این دسته از فیلم‌ها باید بعد از سانس‌های اصلی فیلم‌های روی پرده، نمایش داده شوند. همچنین بلیت سینماها از صبح تا قبل از افطار نیم‌بها و بعد از افطار تا سحر تمام بها فروخته شد.

امسال نیز طبق اعلام شورای صنفی شرایط اکران فیلم‌ها همانند سال گذشته است. غلامرضا فرجی درباره جزئیات این طرح به خبرآنلاین می‌گوید: «طرح ویژه ماه رمضان امسال از ۱۲ شب تا سحر اجرا خواهد شد و بلیت سینماها در طول این ماه مبارک تا ساعت ۱۷ به صورت نیم بها خواهد بود، همچنین بلیت فیلم‌ها از ساعت ۱۷ به بعد هم به صورت تمام بها خواهد بود.»

فیلم‌های اکران نوروز در اکران ویژه رمضان

فرجی درباره شرایط نمایش فیلم‌ها که مثل سال گذشته است، نیز توضیح می‌دهد: «امسال فیلم‌هایی که سقف تعداد ۱۰ هفته خود را تمام کرده‌اند، در طرح ویژه ماه رمضان می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا سحر نمایش داشته باشند.»

طبق گفته فرجی فیلم های اکران نوروز که ده هفته‌شان به پایان رسیده‌اند نیز می‌توانند در این طرح ویژه ماه رمضان از ساعت ۱۲ شب به روی پرده سینماها روند.

ادامه اکران «نهنگ عنبر»، رکورد شکنی‌ها ادامه دارد؟

فیلم‌های سینمایی «ویلایی‌ها»، «نهنگ عنبر- سلکشن رویا»، «نقطه کور»، «برادرم خسرو»، «تیک آف» در حال حاضر در حال اکران هستند و نمایش آنها در ماه رمضان نیز ادامه دارد و در طرح ویژه ماه رمضان نیز برای علاقه مندان به سینما بعد از افطار تا ادان صبح نیز به روی پرده می‌رود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش عنوان کرد که در جلسه امروز شورای صنفی نمایش «قرارداد فیلم «فصل نرگس» در گروه سینمایی استقلال پس از فیلم «رگ خواب» و همچنین قرارداد فیلم «دو عروس» در گروه زندگی پس از فیلم «نقطه کور» ثبت شد.

طرح اکران «افطار تا سحر» 7 سال است که در ایام ماه مبارک رمضان در سینماهای کشور اجرا می‌شود. در طول این سال‌ها این طرح فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده اما به نظر می‌رسد در یکی دو سال گذشته توانسته به ثباتی نسبی دست پیدا کند و جزئیات آن نیز ثابت مانده است. امسال نیز با اعلام اجرا شدن این طرح از سوی شورای صنفی نمایش علاقه‌مندان به سینما می‌توانند به بلیت نیم بها از بعد از افطار تا هنگان سحر به تماشای فیلم‌ها در سینمها بنشیندد تا شاید بار دیگر شاهد رونق دوباره سینماها در این ایام که تا چند سال پیش به عنوان فصل مرده اکران شناخته می‌شد باشیم.

*خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.