سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

«رهایی از بهشت» نامزد کسب جایزه در بخش انیمیشن بازار کن

رهایی از بهشت

سینماپرس: فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» که به عنوان فیلم افتتاحیه روز انیمیشن جشنواره کن انتخاب شده بود، دیروز آخرین نمایش خود را در بخش بازار کن تجربه کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از انیمیشن مگزین، فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» همراه دو فیلم دیگر شامل «ژوناد» محصول ژاپن و «ایگبال» محصول مشترک فرانسه و انگلستان نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن مضمونی در روز انیمیشن جشنواره کن شد.

روز انیمیشن در کن با روز بزرگ «اکتشافات» ۲۳ ماه می در بخش بازار این جشنواره فیلم معتبر شروع می‌شود. در فهرست فیلم‌های نمایشی امسال «بونوئل در لابیرنت لاک‌پشت‌ها» محصول مانوئل کریستوبال، «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی و «ژوناد» ساخته شینیچیرو کیمورا جای دارند.

نام انیمیشن «اقبال: بچه بدون ترس» ساخته میشل فوزلیه و بابک پیامی نیز در میان برندگان این جایزه جای دارد.

این بخش که از سوی سایت فیلم‌فستیوال و فستیوال انیمیشن مونترال در جشنواره فیلم کن راه‌اندازی شده از ساعت ۱:۳۰ بعداز ظهر در پالاس بی برگزار می‌شود. در عین حال «بهترین‌های جشن» از برندگان اخیر جشنواره و نیز شماری از فیلم‌های بلند و کوتاه در این بخش به نمایش درمی‌آیند.

«رهایی از بهشت» انیمیشن ایرانی ساخته علی نوری اسکویی یک انیمیشن با تکنیک ترکیبی است که با خطوطی درهم تنیده از خیال‌پردازی، قصه گویی و واقعیت شکل گرفته است. داستان در شهری جنگ زده می‌گذرد و داستان معلم مدرسه‌ای را روایت می‌کند که اسمش ساره و نویسنده است. او سعی دارد تا دو تن از دانش آموزانش بتوانند پدرانشان را پیدا کنند و در عین حال با تعریف کردن قصه‌هایی این بچه ها را تشویق می‌کند. اما بعد متوجه می شود قهرمان داستان‌هایش واقعی است.

«بونوئل در لابیرنت لاک پشت ها» ساخته سالوادور سیمو که سال ۲۰۱۸ اکران می شود بر مبنای رمان گرافیکی فرمین سولی ساخته شده است. داستان این فیلم لوییس بونوئل فیلمساز سورآلیست را در جوانی و در دهه ۱۹۳۰ در پاریس نمایش می‌دهد که مستندی درباره جامعه لاس هاردس -یکی از فقیرترین و بینواترین محله‌های اسپانیا- را تهیه می‌کند.

«ژونات» تهیه شده توسط شیزوکو تسویا ساخته شینیچیرو کیمورا نیز بر مبنای یک داستان واقعی ساخته شده است که با سفری در زمان روایت می‌شود. داستان در سال ۱۹۴۵ درباره دکتری سوییسی به نام مارسل ژونات است که ریاست صلیب سرخ ژاپن را برعهده دارد.

«رهایی از بهشت» همچنین دیروز (۲۲ ماه می) ساعت ۸ شب در بخش بازار جشنواره کن نمایش داده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.