جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۲

زاهدی: امیدوارم وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات کامل و جامعی از حوزه فرهنگ داشته باشد

حسن زاهدی

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما گفت: مهمترین مشکلی که حوزه فرهنگ و هنر سال ها از آن رنج برده حضور اشخاصی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کمترین قرابتی با این پست مهم و حساس ندارند و از این رو امیدوارم وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات کامل و جامعی از حوزه فرهنگ داشته باشد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم سینمایی «درباره الی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آرزو دارم وزیر اصلحی که توسط شخص رئیس جمهور برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شود اهتمام جدی داشته باشد تا رئیس سازمان سینمایی را از میان یکی از سینماگران مطرح کشور که سابقه مدیریتی دارد انتخاب کند و او هم تصدی تمامی نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی را به بهترین اهالی سینمای کشور بسپارد.

وی ادامه داد: افرادی که قرار است برای سینمای ایران به هر شکل مدیریت و تصمیم گیری کنند بایستی از خود سینما برخاسته باشند تا درد واقعی سینماگران را بدانند و مشکلات آن ها را لمس کرده باشند. قطعاً اگر شخصی از سینما اطلاعات نداشته باشد فقط ۲ سال زمان می برد تا نسبت به این حوزه بسیار مهم اطلاعات پیدا کند اما اگر شخصی دارای تجربه مکفی در سینما باشد و در رأس امور مدیریتی قرار بگیرد می تواند فی الفور اقدامات قابل توجهی را انجام دهد.

زاهدی سپس با بیان اینکه مطالبه ما از رئیس جمهور عمل کردن به وقول ها و وعده های انتخاباتی اش است اظهار داشت: همه مردم و از جمله سینماگران به وعده ها و قول های ایشان توجه کردند و بر اساس همین وعده ها و قول ها ایشان را برای ریاست جمهوری برگزیدند و از این رو امید داریم که شخص آقای رئیس جمهور هم فی الفور به تمامی وعده های شان جامه عمول بپوشانند و مردم را از هر قشر و طبقه ای راضی نگاه دارند.

صدابردار فیلم سینمای «ایران برگر» خاطرنشان کرد: نگاه خدماتی و ابزاری نسبت به اهالی سینما باید به طور کل از بین برود. هنرمندان روحیه ای بسیار حساس و ظریف و شکننده دارند و باید در شرایطی سهل و آسان کار کنند. من خاطرم است بعد از انقلاب اسلامی زمانی که آقای محمد هاشمی ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده گرفتند و ما در تلویزیون شاغل بودیم ایشان برای همه عوامل تلویزیون ساعت کاری در نظر گرفتند و همین باعث افت راندمان کاری افراد شد و بعدها قدیمی های تلویزیون به ایشان هشدار دادند که برای یک هنرمند نباید محدودیت و ساعت کاری در نظر گرفته شود تا او بتواند کارش را به نحو احسن انجام دهد و با موافقت ایشان ساعت کاری برداشته شد و همین باعث شد تا تلویزیون جانی تازه بگیرد.

وی در همین راستا متذکر شد: من به این خاطره اشاره کردم که تأکید کنم هنرمند هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی نباید محدود باشد. مسئولان کشور و مسئولان فرهنگی اگر در پی رشد و توسعه هنر این مرز و بوم هستند باید دست های هنرمندان را باز بگذارند.

این صدابردار سینمای کشور در بخش دیگری از این گفتگو مهمترین نیاز این روزهای سینماگران را تأمین امنیت شغلی برشمرد و تأکید کرد: طی سال های اخیر مبحث جوانگرایی در سینما باعث شد تا بسیاری از دست اندرکاران و متخصصان قدیمی سینمای کشور به طور کل خانه نشین شده و نادیده گرفته شوند در صورتی که در همه کشورهای دنیا همواره از تجربه های قدیمی ها استفاده می شود ما عمداً و از روی ناآگاهی باعث می شویم تا تجربه های آن ها که مانند گوهرهایی قیمتی و کمیاب هستند نادیده گرفته شود از این رو امیدوارم مسئولان فرهنگی دولت دوازدهم توجه جدی و ویژه ای به این نکته داشته باشند و شرایط را برای حضور حداکثری اهالی سینما و به ویژه پیشکسوتان فراهم سازند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم سینمایی «پابرهنه در بهشت» در خاتمه این گفتگو افزود: وقتی از پیشکسوتان سینما که در واقع سرمایه های سینمای کشور هستند برای حضور در آثار سینمایی دعوت نمی شود آن ها دچار نوعی رخوت و افسردگی می شوند چرا که فرتوت و از کار افتاده نشده اند و همچنان می توانند حضوری موثر در سینمای کشور داشته باشند. درهای خانه سینما نباید به روی هر شخصی باز باشد تا بتواند به اسم سینماگر از امکانات سینما استفاده کند و این امکانات تنها باید در اختیار نیروهای متخصص و متبحر قرار گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.