سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۴

والی زاده: امیدوارم اهالی فرهنگ و هنر حمایت مادی و معنوی شوند/ با رکود شدید کاری مواجه هستیم

منوچهر والی زاده

سینماپرس: منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران گفت: امیدوارم در دولت دوازدهم اهالی فرهنگ و هنر حمایت مادی و معنوی شوند و امکانات و بودجه ها تنها در اختیار برخی اشخاص که جزو نزدیکان مدیران هستند قرار نگیرد.

دوبلور فیلم های سینمایی «مسیر سبز» و «نجات سرباز رایان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که شخص رئیس جمهور باید فردی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کند که نسبت به این حوزه آگاهی و شناخت کافی داشته باشد و با مشکلات و گرفتاری ها و بیکاری ها و بی پولی های اهالی فرهنگ و هنر در بخش های مختلف بیگانه نباشد.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر آگاه و باتجربه در وزارت ارشاد حضور پیدا کند قطعاً برای معاونت های زیرمجموعه وزارتخانه تحت اختیار خود نیز افرادی را به عنوان مدیر برمی گزیند که دغدغه اعتلا و توسعه فرهنگ و هنر کشور را داشته باشند. ما امروزه نیاز به مدیران و مسئولانی آگاه و خوب داریم که تمامی توان خود را به کار گیرند تا تبعیض ها به طور کل در حوزه فرهنگ و هنر ریشه کن شود و همگان بتوانند به صورت یکسان از تمامی مواهب موجود در این حوزه برخوردار باشند.

والی زاده در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه در سینمای کشور مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و امیدواریم که با حضور یک مدیر دغدغه مند این مشکلات به حداقل ممکن برسد اظهار داشت: به عنوان مثال در همین حوزه دوبلاژ فیلم ما با یک رکود شدید کاری مواجه هستیم و این در حالی است که اغلب افرادی که به عنوان دوبلور مشغول به کار و فعالیت هستند یا جزو پیشکسوتان و باتجربگانی هستند که سال های متمادی از عمرشان را برای رشد و ارتقای این هنر ارزنده صرف کرده اند و یا جوانانی هستند که تحصیلات دانشگاهی عالیه دارند و با عشق به این حوزه ورود پیدا کرده اند و از این رو باید به وضعیت کاری و زندگی آن ها توسط مدیران رسیدگی فوری و جدی شود.

دوبلور فیلم های سینمایی «ارباب حلقه ها»، «گتسبی بزرگ» تأکید کرد: دستمزدهای دوبلورها این روزها به پایین ترین میزان ممکن طی سال های اخیر رسیده است و وضعیت اقتصادی و معیشتی آن ها به طور جدی با مشکل روبرو شده؛ این شایسته نیست که افرادی که برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم خدمت می کنند چنین درمانده و پریشان احوال باشند و مدیران هم توجهی به وضعیت زندگی آن ها از خود نشان ندهند. مدیران نباید از کنار این گونه مسائل سرسری عبور کنند و تنها شعار حمایت از هنر و هنرمند را سر بدهند.

وی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: تأکید جدی من به مسئولان فرهنگی و سینمایی دولت دوازدهم این است که فقط به ستارگان توجه نکنند. ما همه اهالی فرهنگ و هنر این مملکت هستیم و همه باید به صورت عادلانه مورد حمایت قرار بگیریم. وضعیت معیشت، امنیت شغلی، مسکن، رفاه، بیمه و... هنرمندان باید جزو مسائلی باشد که دولتمردان درصدد رفع معضلات آن برآیند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • کاظم ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۴:۰۴
    1 0
    وقتی که در تویتر و اینستاگرام و ... از روحانی حمایت میکردید و مدام کلمه مضحک " آزادی " رو بیان میکردید و یه عده مردم رو به حمایت کورکورانه از روحانی دعوت میکردید و به خودتون دستمال سبز و بنفش اویز میکردید .... حالا برید از همون روحانی کار و رونق بخواهید .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.